تاریخ انتشار: شنبه 14 تیر 1399
مادران می توانند با تصمیم به اهدای خون بند ناف نجات بخش زندگی باشند

  مادران می توانند با تصمیم به اهدای خون بند ناف نجات بخش زندگی باشند

زنان باردار باید به خاطر داشته باشند که اهدای خون بند ناف نوزادان شان می تواند نجات بخش زندگی فرزند خود آن ها یا افراد دیگر باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Health Day News، خون بند ناف، خونی است که از بند ناف و جفت بعد از تولد نوزاد سالم جمع آوری می شود. در سال های اخیر نشان داده شده است که خون بند ناف می تواند برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات و بیماری های خونی از جمله لوکمیا، لنفوما و بیماری کم خونی داسی شکل شود که به طور معمول نیازمند پیوند سلول های بنیادی هستند. هم چنین از این منبع غنی سلول های بنیادی برای درمان مشکلاتی مانند فلج مغزی و یا بیماری دیافراگم مادرزادی نیز استفاده شده است.

در این میان مشکلی که برای پیوند خون بند ناف وجود دارد، عدم وجود اهدا کننده های مطابق است و به عقیده محققین تصمیم مادران برای اهدای خون بند ناف فرزاندان شان می تواند به غنی تر شدن هر چه بیشتر بانک های خون بند ناف کمک کند. خون بند ناف اهدا شده به بانک های عمومی فرآوری، ویژگی یابی و تست می شود تا ثابت شود که فاقد آلودگی یا مشکلات ژنتیکی، خونی و متابولیکی است. در ادامه این خون در سامانه ای ثبت می شود و برای پیوند به افراد مختلف در نقاط مختلف دنیا در دسترس خواهد بود.

این مطالعه ارائه شده بوسیله دکتر تریلو و همکارانش در دانشگاه تگزاس از مادران تقاضا دارای که به اهدای خون بند ناف به عنوان یک دارو یا درمان نگاه ویژه ای داشته باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه