تاریخ انتشار: یکشنبه 15 تیر 1399
زیست ماده ای جدید که پتانسیل ترمیم استخوان های آسیب دیده با حداقل التهاب را دارد

  زیست ماده ای جدید که پتانسیل ترمیم استخوان های آسیب دیده با حداقل التهاب را دارد

پژوهشگران دانشگاه RCSI زیست ماده جدیدی را تولید کرده اند که پتانسیل تسریع بازسازی استخوان از طریق افزایش پاسخ ایمنی را دارد به نحوی که این تغییرات ایمنی موجب تحریک فرایند ترمیم و کاهش خطر التهاب می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این دستاورد محققین از ترکیب نانوذرات و یک زیست ماده مبتنی بر کلاژن به عنوان داربست استفاده کرده اند که می تواند با استفاده از جراحی به درون استخوان ایمپلنت شود و به ترمیم بافت استخوانی کمک کند. این ماده اجازه انتقال مولکول هایی مانند microRNA silencer را می دهد. این مولکول ها می توانند روی نحوه عملکرد سلول ها اثر گذار باشند.

مطالعات موفقیت آمیز آزمایشگاهی حاکی از این بوده است که انتقال یک میکروRNA خاص  با استفاده از زیست مواد می تواند سلول های مسئول ترمیم استخوان را افزایش دهد. هم چنین این رویکرد به پیشبرد یک پاسخ سیستم ایمنی پیش ترمیمی کمک می کند و خطر التهاب و سایر مشکلات را کاهش می دهد.

نتایج این مطالعه گامی امیدوار کننده در جهت بهبود نتایج درمانی بیمارانی است که از شکستگی های صعب العلاج و سخت رنج می برند و یا به بیماری های مخرب استخوان مانند استئوپورز مبتلا هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه