تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 مرداد 1392
تکنیک جدید پیوند قرنیه

  تکنیک جدید پیوند قرنیه

تکنیک جدید پیوند قرنیه به نام Descemet Membrane Endothelial Keratoplasty یا(DMEK) به طور قابل توجهی بینایی را ارتقا بخشیده و بهبودی بعد از عمل جراحی نسبت به روش های فعلی پیوند قرینه، سریع تر حاصل می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، قرنیه یک عدسی شفاف است بیرونی درقسمت جلوی چشم است . در پیوند قرنیه که Keratoplasty نامیده می شودقسمتی ازقرنیه معیوب با بافت قرنیه دهنده ای که فوت کرده است ، جایگزین می شود. در روش DMEK به جای ضخامت کل قرنیه فقط لایه بسیار نازکی از آن ( داخلی ترین لایه قرنیه) تعویض می شود. با این کار شانس رد پیوند در بیمار کاهش می یابد زیرا مواد بیگانه کم تری به بیمار پیوند زده می شود. این روش برای بیمارانی که تنها در لایه پشتی قرنیه خود دچار مشکل هستند ، استفاده می شود.به کمک روش های استاندارد جایگزینی لایه پشتی قرنیه دید بیماران در بهترین حالت به صورت 30/20 یا 40/20 می شود. اما با استفاده از روش DMEKبیماران بینایی خود ار در حد 20/20 یا 25/20 به دست می آورند. این بیماران بعد ازعمل فوق سریع تر بهبود می یابند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 11 بهمن,1393

یحیی علی پور

با سلام <br /> من 35 سال سن دارم و کاندید پیوند قرنیه بعلت کراتوکونوس شدید در هر دو چشم هستم (در شیراز) <br />ولی چند وقت پیش (سه چهار سال) در اخبار علمی فرهنگی شنیدم که تو ژاپن با کشت سلولهای بنیادی تو محیط آزمایشگاه پس از 14 روز یک قرنیه کامل تهیه و به بیمار منتقل می شود می خواستم بدونم چقدر صحت دارد؟ <br /> با تشکر

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه