تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 تیر 1399
سلول های بنیادی بند ناف به رشد نورون های عصبی(شبکیه) کمک می کنند

  سلول های بنیادی بند ناف به رشد نورون های عصبی(شبکیه) کمک می کنند

سلول درمانی پتانسیل زیادی را برای درمان اختلالات عصبی نشان داده است و در پژوهشی جدید، محققین نشان داده اند که سلول های بنیادی موجود در بافت بند ناف می توانند روزی به درمان بیماری های مخرب چشمی کمک کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از www.cryo-cell.com، پتانسیل سلول های مشتق از بافت بند ناف انسانی(hUTC)، در حال حاضر در کارآزمایی های بالینی که به منظور درمان آتروفی جغرافیایی و درمان بازسازی ماکولای وابسته به سن صورت می گیرند در دست بررسی است. طبق پژوهش صورت گرفته در دانشگاه Duke، این سلول های امید زیادی را برای درمان اختلالات عصبی ایجاد کرده اند با این حال، اثرات درمانی آن ها روی نورون های سیستم عصبی مرکزی ناشناخته باقی مانده است. اما در این مطالعه، محققین شواهدی را ارائه کرده اند که سلول های بنیادی مشتق از بافت بند ناف انسانی، فاکتورهای متعددی را ترشح می کنند که به طور هم زمان تشکیل سیناپس های عصبی و عملکرد آن ها را تقویت می کنند و از رشد و بقای عصبی حمایت می کنند. این مطالعه نشان داده است که یکی از فاکتورهای مترشحه بوسیله این سلول های بنیادی، ترومبوسپوندین ها هستند که سیناپس زایی را تقویت می کنند و موجب افزایش رشد این سلول های می شوند.

این یافته ها نشان دهنده اثرات پاراکرین جدید سلول های بنیادی مشتق از بند ناف انسانی روی سلامت نورون های سیستم عصبی مرکزی و بویژه نورون های شبکیه است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه