تاریخ انتشار: شنبه 12 مرداد 1392
رشد دندان‌های آسیب‌دیده با سلول‌های بنیادی ریشه دندان

  رشد دندان‌های آسیب‌دیده با سلول‌های بنیادی ریشه دندان

اگر شما از یک یا دو حفره باقی مانده از ریشه دندان رنج می‌برید یا نگران از دست دادن دندان‌های خود با افزایش سن هستید دیگر نگران نباشید؛ چرا که دانشمندان موفق به رشد بافت نرم زنده دندان‌ها با سلول‌های بنیادی شدند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، محققان با استفاده از سلول‌های بنیادی پالپ ( عصب) داخل دندان‌های سالم و یا مغز استخوان موفق به رشد دوباره دندان‌ها شدند.
 
محققان ایالات متحده، انگلستان، ژاپن و کره جنوبی که بر روی سلول‌های بنیادی برای تولید پالپ بافت زنده در دندان تحقیق می‌کنند موفق به آزمایش آن بر روی حیوانات شدند اما در زمان عفونت شدید از این روش نمی‌توان استفاده کرد.
 
درحال حاضر پوسیدگی و بافت‌های عفونی که شامل پالپ و عصب در ریشه دندان است از کانال ریشه برداشته و سپس دندان ضدعفونی می‌شود.
 
«آنتونی اسمیت» از دانشگاه «بیرمنگام» انگلستان اظهار کرد: برخی محققان برای تقویت رشد دندان به سلول‌های بنیادی استخراج شده از پالپ پس از پیوند سلول، پروتئین اضافه می‌کنند و هدف برخی از محققان رشد پالپ سالم جدید در داخل دندان با استفاده از تکنولوژی سلول‌های بنیادی است که موجب رشد دندان جدید یا کنترل التهاب موجود در ریشه می‌شود.
 
محققان دانشکده دندان‌پزشکی نوادا از طریق خارج کردن سلول‌های بنیادی داخل دندان و یا مغز استخوان بیمار، دندانی به شکل واقعی تولید و جایگرین می‌کنند که این دندان هم در شرایط آزمایشگاه وهم در دهان بیمار رشد می‌کند.
 
وی درادامه افزود: محققان تلاش می‌کنند دندان‌های خود بیماران را حفظ کنند. با این وجود رشد دندان نیز امری شدنی است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 15 بهمن,1392

لیلا عرب

با سلام <br />زمان آن مشخص نیست ولی تا مححق شدن این روش درمانی بهتر است شما به توصیه پزشک خود عمل کنید.

ﺳﻪشنبه, 15 بهمن,1392

niloofar

سلام <br />استفاده ي عمومي از اين روش دقيقا چه زماني به بهره برداري مي رسد؟ به خاطر كم تجربگي پزشك معالج در درمان ريشه دندانم دندانپزشك مربطه ميگويد كه بايد دندانم را بكشم.لطفا پاسخ دهيد.با تشكر

دوشنبه, 25 شهریور,1392

بدبخت

میشه بپرسم تحقیقات دکتر نواب و گروهش در یزد در سال86 چرا متوقف شد؟؟؟؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه