تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 مرداد 1399
شناسایی یک هدف پروتئینی که می تواند به مقابله با بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) کمک کند

  شناسایی یک هدف پروتئینی که می تواند به مقابله با بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) کمک کند

در مطالعه ای جدید، دکتر رابرت لوی و همکارانش نشان داده اند که مهار مسیر مرتبط با پروتئین STING می تواند از بیماران در برابر بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) به عنوان یکی از مشکلات بیمارانی که متحمل پیوند مغز استخوان می شوند، محافظت کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، پیوند مغز استخوان آلوژن که در آن بیماران سلول های بنیاد خون ساز را از یک اهدا کننده دریافت می کنند، مهم ترین گزینه درمانی برای بیماران مبتلا به لوکمیا و لنفوما است و این در حالی است که قبل از دریافت پیوند، سلول های مغز استخوان خود بیمار بوسیله شیمی درمانی های قوی از بین می روند تا فرد دچار مشکلات ایمنی زایی نشود. اما در بسیاری از موارد خود سلول های اهدایی می توانند پاسخ ایمنی خودشان را داشته باشند و سلول های پیوند شده علیه بافت میزبان عمل کنند. این عارضه(GvHD) با علایمی مانند بثورات پوستی، سرگیجه، اسهال، آسیب کبدی و در برخی موارد مرگ همراه است.

مسیر STING در پیوند سلول های بنیادی آلوژن بسیار مهم است و ارزیابی های صورت گرفته بوسیله دکتر لوی و همکارانش در دانشگاه میامی در مطالعات پیش بالینی مربوط به پیوند آلوژن حاکی از این بوده است که مداخله در مسیر STING می تواند احتمال بروز GvHD و هم چنین مشکلات مربوط به این اختلال را به حداقل برساند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه