تاریخ انتشار: شنبه 12 مرداد 1392
شناسایی روش جدید برای درمان دیستروفی عضلانی

  شناسایی روش جدید برای درمان دیستروفی عضلانی


محققان دانشگاه Boston روش درمانی جدیدی را برای درمان دیستروفی عضلانی در موش های ازمایشگاهی شناسایی کردند.این یافته ها که در مجله Human Molecular Genetics به چاپ رسیده است تغییراتی را در روش درمان این بیماری ناتوان کننده و ویرانگر به همراه داشته است .
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ؛ دیستروفی عضلانی نوع 1A (MDC1A) دومین شکل شایع دیستروفی عضلانی مادرزادی می باشد.بیماران مبتلا به این بیماری دربدو تولد دارای ماهیچه های ضعیف با عملکرد عصبی بسیار پایین می باشند به طوری که قادر به راه رفتن نیستند.اکثر بیماران مبتلا به ( (MDC1A به علت عوارض تنفسی و نارسایی های رشد تسلیم مرگ زودرس می شوند.اگرچه گام های قابل توجهی در جهت درک مکانیسم های اساسی مولکولی و بیو شیمیایی بیماری  (MDC1A) برداشته شده است اما هنوز هیچ درمان موثری برای این بیماری کشنده وجود ندارد.

تا به امروز به ندرت از درمان های ترکیبی  برای درمان بیماری دیستروفی عضلانی استفاده شده است و اکثر درمان های به صورت تک هدف دنبال شده است. اما در مطالعه اخیر که توسط تیم تحقیقاتی دکتر Girgenrath  انجام گرفت مسیر های مختلف درمانی برای درمان بیماری دیستروفی مورد بررسی قرار گرفته است.این تیم تحقیقاتی برای درمان از دو روش درمانی کمک گرفتند.دانشمندان دراین روش با افزایش بیان ژن های خاص عضلات مانند IGF-1، پروسه بازسازی عضلات را افزایش دادند  و سپس با مهار بیان ژن BAX که یک ژن مربوط به آپوپتوز می باشد از مرگ سلول های رشد یافته جلوگیری کردند.

طی این آزمایشات  و با ترکیب این دو درمان، وزن بدن و عضلات درموش ها افزایش پیدا کرد که این افزایش می تواند ناشی از بهبود قابل توجه پاتولوژی عضلات باشد.نهایتا این تیم تحقیقاتی اعلام کرد که  درمان ترکیبی موفقیت بیشتر و قابل توجهی را نسبت به درمان تک دارا می باشند و استفاده از درمان ترکیبی برای درمان MDC1A موثر خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 25 فروردین,1394

نیما

سلام <br />پسری دارم 14 ساله که گرفتار بیماریه دستروفی عضلانی نو لیمب گرادل که بیماری بقدری پیشرفت کرده که قادر نیست به تنهائی کارهای خود را انجام داده و حتی راه برود لطفا اگر کسی از درمان جدید خبری یافت به این آدرس با من تماس بگیرد rezafarahani52@gmail.com

دوشنبه, 11 آذر,1392

لیلا عرب

یا سلام <br />در پژوخشگاه رویان طرحی در این زمینه وجود ندارد.ضمن آن که درمان باید ژن درمانی همراه با سلول درمانی باشد.

ﺳﻪشنبه, 05 آذر,1392

مريم

آيا اقدامي در مورد ليمب گردل بااستفاده از سلولهاي بنيادين صورت گرفته؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه