تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 مرداد 1399
استخوان الهام گرفته از لگو و ترمیم بافت نرم با استفاده از آجرهای پرینت شده سه بعدی کوچک

  استخوان الهام گرفته از لگو و ترمیم بافت نرم با استفاده از آجرهای پرینت شده سه بعدی کوچک

آجرهای پرینت شده سه بعدی کوچک طراحی شده بوسیله محققین دانشگاه اورگون می توانند استخوان های شکسته را ترمیم کنند و روزی منجر به تولید اندام های ساخته شده در آزمایشگاه برای پیوند به انسان شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این محققین آجرهای توخالی کوچک الهام گرفته شده از بلوک های لگو را تولید کرده اند که می توانند به عنوان داربستی برای بازسازی و رشد بافت های نرم و سخت استفاده شوند. هر کدام از این آجرها به صورت مکعب های تقریبا یک و نیم میلی متری هستند. این آجرها، شبیه آجرها یا بلوک های لگو می توانند به هم چسبیده شوند و به صورت هزاران شکل یا کانیفیگوراسیون مختلف با اندازه های مختلف و مناسب با بافت هدف در آیند.

در حال حاضر، جراحان و ارتوپدیست ها شکستگی های استخوانی بزرگ را با ایمپلنت کردن میله ها یا صفحات فلزی برای تثبیت استخوان و در ادامه وارد کردن مواد داربست ساز زیست سازگار ترمیم می کنند که این رویکرد با مشکلات مختلفی همراه است. اما استفاده از آجرهای پرینت شده موجب ایجاد یک داربست توخالی می شود که با مقادیر اندکی ژل حاوی فاکتورهای رشد مختلف پر شده است و می تواند به طور دقیق در جایگاه مورد نیاز قرار داده شود. استفاده از این آجرهای مملو از فاکتورهای رشد در مدل رتی شکستگی استخوان موجب رشد تقریبا سه برابری عروق خونی در مقایسه با داربست های متداول شد. همین افزایش رگزایی و ویژگی های فضایی این آجرهای پرینت شده موجب تقویت فرایند استخوان سازی در مقایسه با روش های معمول شد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه