تاریخ انتشار: یکشنبه 19 مرداد 1399
تولید سلول های غدد عرقی در شرایط آزمایشگاهی

  تولید سلول های غدد عرقی در شرایط آزمایشگاهی

در مطالعه ای جدید پژوهشگران توانسته اند سلول های میواپی تلیالی نامیرای غدد عرقی اکرین انسان(iEM cells) را تولید کنند. این یافته می تواند به تولید نسل جدید ضد عرق ها و پیشبرد تحقیقات روی عملکرد نامناسب این غدد در برخی از اختلالات یا بازسازی غدد عرقی کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، برای شناسایی نحوه کنترل عرق کردن یا نحوه بروز اختلالات غدد عرقی، محققین باید ویژگی سلول هایی که غدد عرقی را می سازند را درک کنند و عملکرد آن ها را تنظیم کنند. سلول های میواپی تلیالی موجود در غدد عرقی در انقباض غدد فعال هستند و به عنوان سلول های بنیادی برای حفظ هموستازی غدد عمل می کنند که نقش مهمی در عرق کردن انسان دارد.

 کشت سلول ها برای نشان دادن عملکرد سلول های میواپی تلیالی غدد عرقی اکرین انسانی مفید است اما تاکنون هیچ رده سلولی مربوط به این سلول ها که بتواند ویژگی های سلول های میواپی تلیالی را داشته باشد وجود نداشته است. در این مطالعه محققین سلول های میواپی تلیالی غدد عرق اکرین انسانی را در شرایط شبیه بدن رشد دادند و آن ها ساختارهای کروی(اسفیر) را شکل دادند که با سلول های میواپی تلیالی احاطه شده بودند. در ادامه با وارد کردن یک ژن نامیرا کننده به این ساختار کروی، محققین توانستند با موفقیت و به طور موثر سلول های میواپی تلیالی غدد عرقی اکرین انسانی نامیرایی(iEM cells) را تولید کنند. استفاده از این سلول ها می تواند ابزاری برای تولید ضد عرق ها، درمان اختلالات مربوط به غدد عرقی و بازسازی بافت غدد عرقی کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه