تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 مرداد 1399
تولید پمپ قلبی سه بعدی دارای عملکرد با استفاده از پرینت سه بعدی

  تولید پمپ قلبی سه بعدی دارای عملکرد با استفاده از پرینت سه بعدی

در مطالعه ای جدید، محققین دانشگاه مینه سوتا یک پمپ قلبی انسانی دارای عملکرد را در مقیاس سانتی متر در آزمایشگاه تولید کرده اند. این کشف می تواند کاربرد زیادی برای مطالعات بیماری های قلبی داشته باشد که دلیل اصلی مرگ در بسیاری از کشورهای توسعه یافته محسوب می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medicalxpress، مدت هاست که محققین به دنبال پرینت سه بعدی کاردیومیوسیت های قلبی مشتق از سلول های بنیادی انسانی پرتوان به صورت ساختارهای سه بعدی  هستند. یکی از مشکلاتی که بر سر راه این امر وجود دارد این است که آن ها هیچ وقت نتوانسته اند به تراکم سلولی لازم که برای عملکرد واقعی قلب لازم است برسند.

در تلاش برای حل این مشکل، محققین دانشگاه مینه سوتا چاره را بهینه سازی جوهر تخصصی مربوط به این بافت می دانند که از پروتئین های ماتریکس خارج سلولی مشتق شده است. با بهینه سازی این جوهر زیستی پرینتر، آن ها توانسته اند کاردیومیوسیت های مشتق از سلول های بنیادی را به تراکمی مطلوب به صورت یک لوله توخالی 5/1 سانتی متری پرینت کنند که کاردیومیوسیت ها در دیواره آن قادر بودند برای بیش از یک ماه به صورت هم زمان منقبض شوند و این امر آن را تبدیل به یک پمپ قلبی کرد که بعد از قرار گرفتن در حفره شکمی موش به خوبی عملکرد پمپاژ را انجام داد.

محققین بر این باورند که با مطالعه بیشتر و بهینه سازی این رویکرد می توان در آینده ای نزدیک به تولید بافت قلبی انسانی دارای عملکرد با استفاده از پرینترهای سه بعدی امیدوار باشیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه