تاریخ انتشار: شنبه 25 مرداد 1399
راهی برای جایگزینی میکروگلیاهای ناکارآمد در اختلالات عصبی

  راهی برای جایگزینی میکروگلیاهای ناکارآمد در اختلالات عصبی

محققین دانشگاه فودان در شانگهای چین، سه تکنیک مختلف را ارائه کرده اند که می توانند با موفقیت همه میکروگلیاهای ناکارامد را جایگزین کنند و هر کدام از این تکنیک های مزیت های مربوط به خود را دارا است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، میکروگلیاها، سلول های ایمنی مهم در سیستم عصبی مرکزی(CNS) هستند. عملکرد نامناسب  میکروگلیاها که می تواند ژنتیکی باشد در بروز و پیشرفت بسیاری از بیماری های سیستم عصبی مرکزی دخیل است. جایگزینی میکروگلیاها با سلول های غیر میکروگلیایی(مانند سلول های بنیادی و ...) برای درمان اختلالات مربوط به این سلول ها پیشنهاد شده است. با این حال، اغلب این تلاش ها مانند استفاده از رویکرد متداول پیوند مغز استخوان، به دلیل کارایی پایین جایگزینی این سلول ها با شکست مواجه شده است.

در مطالعه صورت گرفته در دانشگاه فودان چین، محققین استراتژی های موثری را برای جایگزینی میکروگلیاها پیشنهاد کرده اند که شامل جایگزینی میکروگلیاها بوسیله پیوند مغز استخوان(mrBMT)، جایگزینی میکروگلیاها بوسیله خون محیطی(mrPB) و جایگزینی میکروگلیاها بوسیله پیوند میکروگلیاها(mrMT) است. نتایج نشان داده است که جایگزینی میکروگلیاها با مغز استخوان و خون محیطی به سلول های شبه میکروگلیا اجازه می دهد که میکروگلیاهای موجود در سیستم عصبی مرکزی را به طور موثری جایگزین کنند. از طرف دیگر استفاده از پیوند میکروگلیا موجب جایگزینی این سلول ها در نواحی مغزی مد نظر می شود.

به طور خلاصه این مطالعه تاکتیک های موثری را برای جایگزینی میکروگلیاها با کمترین عوارض ارائه داده است که هر کدام از این تاکتیک ها مزیت مربوط به خود را دارا است و می تواند راهگشای مسیرهای درمانی جدید برای اختلالات سیستم عصبی مرکزی مرتبط با میکروگلیاها باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه