تاریخ انتشار: شنبه 25 مرداد 1399
یافتن یک رویکرد درمانی جدید و امیدوار کننده برای مولتیپل اسکلروزیس(MS)

  یافتن یک رویکرد درمانی جدید و امیدوار کننده برای مولتیپل اسکلروزیس(MS)

در مدل جانوری مولتیپل اسکلروزیس(MS)، کاهش مقادیر یک پروتئین ساخته شده در کبد توانسته است به طور قابل توجهی جانور را در برابر بروز علایم مشخصه بیماری حفاظت کند و موجب ریکاوری جانور شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در بیماری MS، بسیج شدن سلول های ایمنی به مغز موجب مشارکت آن ها در التهاب عصبی و بدنبال آن دمیلینه شدن(از دست رفتن میلین) می شود. رویکردهای موجود برای مهار تراوش سلولی این سلول های ایمنی، اثرات درمانی داشته است اما با مشکلاتی نیز همراه بوده است. در مطالعه ای جدید، دکتر کالویر و همکارانش در دپارتمان ژنتیک مولکولی دانشگاه تگزاس نشان داده اند که پروتئین Reelin می تواند یک هدف درمانی برای بیماری MS باشد. پروتئین Reelin طی زمان عود بیماری در سروم بیماران مشاهده می شود.

در مدل موشی MS، محققین نشان دادند که حذف ژنتیکی Reelin موجب مهار تهاجم منوسیتی می شود و از فلج شدن جانور نیز ممانعت می کند. با استفاده از یک رویکرد دارویی، کالویر و همکارانش نشان داده اند که مهار پروفیلاکتیک یا درمانی Reelin دارای اثرات درمانی روی مدل موشی MS است و به عقیده این محققین مهار Reelin ممکن است یک درمان موثر برای درمان MS باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه