تاریخ انتشار: دوشنبه 27 مرداد 1399

  اخباری امیدوار کننده برای درمان و هدف قرار دادن رتینیت پیگمنتوزا

در حالی که احتمالا اغلب افراد سال 2020 را در لیست یکی از بهترین سال های زندگی شان قرار نمی دهند، اما در مورد کمپانی jCyte امسال یکی از بهترین سال ها بوده است و این کمپانی با همکاری یک کمپانی فعال در زمینه چشم پزشکی نتایج موفقیت آمیزی را در مورد فاز دو یک مطالعه بالینی بر روی رتینیت پیگمنتوزا بدست آورده اند که نتیجه یک سرمایه گذاری 252 میلیون دلاری در این زمینه است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، رتینیت پیگمنتوزا یک بیماری مخرب چشمی است که سلول های حساس به نور چشم را تحت تاثیر قرار می دهد. اغلب بیماران در همان سنین نوجوانی شناسایی می شوند و رفته رفته و با رسیدن به میان سالی شدت بیماری در آن ها افزایش می یابد. در کارآزمایی بالینی صورت گرفته بوسیله jCyte که یکی از بزرگ ترین کارآزمایی ها در سطح جهان بوده است، 84 بیمار که بینایی شان بین 800/20 و 8000/20 بود به سه گروه تقسیم بندی شدند: یک گروه دارونما(پلاسیبو) را دریافت کردند، یک گروه سه میلیون سلول پیش ساز شبکیه انسانی(hRPCs) را دریافت کردند و گروه سوم شش میلیون از این سلول ها را دریافت کردند. نتایج حاکی از بهبود بینایی و افزایش وضوح و شفافیت دید در گروه های سلول درمانی شده در مقایسه با گروه دریافت کننده دارونما بود. بینایی همه افراد در ابتدای راه و در ماه دوازدهم بعد از درمان مورد ارزیابی قرار گرفت. برای افرادی که دارونما را دریافت کردند توانایی خواندن به طور میانگین 81/2 حرف، برای گروهی که سه میلیون سلول پیش ساز شبکیه انسانی را دریافت کردند 96/2 حرف و با نهایت شگفتی برای گروهی که شش میلیون سلول را دریافت کردند این میزان 43/16 حرف بود. تاکنون هیچ کدام از بیماران(جز یک مورد)، هیچ گونه عوارض جانبی را نشان نداده اند.

فاز سه این مطالعه بالینی سال آینده آغاز خواهد شد و محققین امیدوار شواهد کافی برای بی خطر بودن و موثر بودن این رویکرد بدست آید تا این رویکرد درمانی مورد تایید FDA قرار گیرد.

پایان مطلب/

فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه