تاریخ انتشار: دوشنبه 27 مرداد 1399
میکرو روباتی جدید که اجازه درمان درون تنی زخم معده را می دهد

  میکرو روباتی جدید که اجازه درمان درون تنی زخم معده را می دهد

پژوهشگران چینی با ایجاد راهی جدید برای درمان زخم های معدی با استفاده از یک میکرو روبات، مفهوم جدیدی از زیست پرینت درجا و درون تنی برای ترمیم بافت ها در درون بدن ارائه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، زخم دیواره معده یکی از مشکلات شایع مجرای گوارشی است و نزدیک به 12 درصد جمعیت جهان از این عارضه رنج می برند. به عقیده محققین چینی در دانشگاه Tsinghua پرینت زیستی یعنی انتقال مستقیم سلول های جدید به جایگاه زخم و به منظور ترمیم بافت می تواند یک راه بسیار مفید برای درمان این مشکل باشد.

در حال حاضر، فناوری پرینت زیستی بیشتر روی بخش های بیرونی بدن فوکوس کرده است. پرینترهای زیستی معمولا بسیار بزرگ هستند و نمی توان از آن ها برای پرینت کردن درون بدن و ترمیم بافت داخل بدن استفاده کرد. برای حل این مشکل، دکتر تائو ژو و همکارانش یک میکرو روبات را طراحی و ساخته اند که از طریق اندوسکوپی وارد بدن می شود تا ترمیم بافت را در داخل بدن انجام دهد. برای تست این میکرو روبات ابتدا از یک مدل زیستی معده انسان و اندوسکوپی استفاده شد تا ورود میکرو روبات و پرینت شدن عناصر لازم برای این فرایند تست شود. در ادامه از این میکروروبات در ظروف کشت سلول استفاده شد تا موثر بودن این دستگاه در زیست پرینت سلول های زنده و ترمیم زخم ها تست شود. نتایج هر دو تست امیدوار کننده بوده است. یک بازه زمانی کشت سلولی 10 روزه نشان داد که سلول های پرینت شده درصد بالایی از زنده مانی و تکثیر دائمی را نشان دادند که نشان دهنده عملکرد زیستی این سلول ها در داربست های بافتی پرینت شده بوده است. هر چند این گام اول مطالعه محسوب می شود اما محققین بر این باورند استفاده از این رویکرد در بالین نیز امکان پذیر خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه