تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 شهریور 1399
تولید نورون هایی که قابلیت تلفیق شدن به بافت مغز انسانی را دارند

  تولید نورون هایی که قابلیت تلفیق شدن به بافت مغز انسانی را دارند

تیمی از محققین در انستیتو علوم اعصاب دانشگاه بارسلونا(UBneuro) نشان داده اند که نورون های حاصل بازبرنامه ریزی سلولی سلول های پوستی می توانند زمانی که به بافت مغزی پیوند شوند، با بافت مغزی تلفیق شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، با استفاده از یک فناوری خلاقانه که شامل ردیابی نورونی منوسیناپتیک مبتنی بر ویروس و ثبت های الکتروفیزیولوژیک است، محققین UBneuro نشان داده اند که نورون های مشتق از سلول های پوستی بازبرنامه ریزی شده می توانند به شبکه عصبی از قبل تثبیت شده برشی از کورتکس مغز یک اهدا کننده تلفیق شوند و ورودی هایی را از آن ها دریافت کنند و با نورون های موجود در برش مغزی سیناپس دهند.

این دستاورد پیشرفتی بزرگ در درمان آسیب مغزی محسوب می شود زیرا پیش از این اغلب مطالعات نشان داده بودند که امکان پیوند سلول های بنیادی به عنوان درمان برای آسیب های مغزی مدل های جانوری مانند موش و رت وجود دارد و در این مطالعه نیز ثابت شد که این امر در مورد پیوند سلول های انسانی به بافت انسانی نیز صادق است. از آن جایی که این نورون ها از سلول های پوستی خود فرد گرفته می شوند(اتولوگ)، می توان امیدوار بود که با مشکل رد پیوند و نگرانی های اخلاقی مربوط به درمان همراه نباشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه