تاریخ انتشار: دوشنبه 31 شهریور 1399
بازسازی قرنیه آسیب دیده با استفاده از سلول های بنیادی خود بیمار برای اولین بار

  بازسازی قرنیه آسیب دیده با استفاده از سلول های بنیادی خود بیمار برای اولین بار

جراحان در انستیتو چشم و گوش ماساچوست سطح چشم چهار بیماری که دچار سوختگی شیمیایی یک چشم شان شده بودند را بوسیله سلول های بنیادی مشتق از چشم دیگرشان جایگزین کرده اند؛ این رویکرد پیوند سلول های اپی تلیالی لیمبال اتولوگ کشت شده(CALEC) نام دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در تکنیک پیوند سلول های اپی تلیالی لیمبال اتولوگ کشت شده(CALEC)، جراحان یک بیوپسی یا نمونه گیری کوچک از چشم سالم بیماران انجام می دهند. این نمونه حاوی سلول های بنیادی موسوم به سلول های بنیادی لیمبال است که قبل از پیوند به مدت دو هفته در شرایط آزمایشگاهی کشت شده و تکثیر می یابند. این سلول های بنیادی لیمبال روی غشاهای خاصی کشت داده می شوند و زمانی که سطح غشا را به طور کامل پوشاندند اماده پیوند به چشم هستند.

در این مطالعه که روی چهار بیمار صورت گرفت، بلافاصله بعد از این که آن ها CALEC را دریافت کردند، دیگر دردی را حس نکردند. از طرف دیگر، در مونیتورهای اولیه هیچ گونه عوارض جانبی که ایمنی مطالعه را مورد سوال قرار دهد دیده نشد. استفاده از سلول های بنیادی خود بیمار برای درمان وی گام بزرگی در پزشکی بازساختی محسوب می شود. در فاز بعدی این مطالعه محققین در سال 2021 بیماران بیشتری را در کارآزمایی بالینی مورد تیمار با این رویکرد قرار خواهند داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه