تاریخ انتشار: یکشنبه 06 مهر 1399
ارتباط بین هورمون های ما و خطرات بیماری های ایمونولوژیک در طول زندگی

  ارتباط بین هورمون های ما و خطرات بیماری های ایمونولوژیک در طول زندگی

مطالعه ای جدید بوسیله پژوهشگران دانشگاه ایالتی میشیگان حاکی از این است که تفاوت ها در جنسیت زیستی می تواند الگوهای مادام العمر بیماری را مشخص کند. این مطالعه ارتباط بین هورمون های خاص موجود در قبل و بعد از تولد با پاسخ های ایمنی و بروز بیماری های ایمنی مادام العمر را نیز نشان داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یافته های این مطالعه جدید نشان می دهد که چرا زنان بیشتر در معرض خطرات بیماری های شایعی مانند آسم، آلرژی، میگرن و سندرم روده تحریک پذیر هستند که در آن ها سیستم ایمنی درگیر است. این پژوهش جدید نشان می دهد که هورمون های قبل از تولد ما (نه همه هورمون های جنسی بالغ ما) دارای اثرات بیشتری روی خطرات مربوط به اختلالات مربوط به ماست سل های سیستم ایمنی هستند. درک نحوه اثر گذاری هورمون های جنسی روی فعالیت ماست سل ها می تواند منجر به درمان های پیشگیرانه یا مهاری مختص جنسیت برای بیماری های مربوط به ماست سل ها شود.

ماست سل ها، سلول های سفید خونی هستند که نقش های سودمندی را در بدن بازی می کنند. آن ها اولین خط دفاعی بدن در برابر عفونت ها و سموم را هماهنگ می کنند و نقش مهمی را در بهبودی زخم بازی می کنند. پیش از این مطالعات تفاوت های جنسیتی ماست سل ها را نشان داده بودند. ماست سل های زنان مواد التهابی بیشتری را در مقایسه با مردان ذخیره و آزاد می کنند که از جمله آن ها می توان به پروتئاز، هیستامین و سروتونین اشاره کرد. همین به زنان توانایی می دهد که پاسخ های ایمنی تهاجمی تری را نشان دهند و در حالی که به آن ها پتانسیل بالاتری برای مقابله با عفونت ها می دهد، موجب می شود که آن ها بیشتر در معرض بیماری های التهابی و خود ایمن قرار گیرند.

ماست سل ها از سلول های بنیادی موجود در مغز استخوان تولید می شوند و سطوح بالای اندروژن های پیش از تولد موجب می شوند که ماست سل هایی از سلول های بنیادی تولید شوند که سطوح پایین تری از مواد التهابی را ذخیره و آزاد شوند و منجر به شدت به طور قابل توجه کاهش یافته تری از پاسخ های آنافیلاکسی در نوزادان و بالغین مذکر می شود.

در حالی که جنسیت و هورمون های جنسی بالغ اثر بزرگی روی بیماری های ایمونولوژیک بین جنسیت ها دارند، یافتن اطلاعات بیشتر در مورد این ارتباط می تواند به درمان بسیاری از بیماری های ایمنی کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه