تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 مهر 1399
سرمایه گذاری NIH برای بهینه سازی طراحی گرافت های عروقی مهندسی بافت شده

  سرمایه گذاری NIH برای بهینه سازی طراحی گرافت های عروقی مهندسی بافت شده

گرافت های عروقی مهندسی بافت شده (TEVG) و با قطر کوچک نیز همانند گیاهان بالارونده ای که برای زنده ماندن نیاز به یک تکیه گاه دارند، به داربستی احتیاج دارند که بتواند سلول های کشت شده روی شان را به شریان های تقریبا طبیعی تبدیل کنند که بتوانند زندگی بیماران را نجات ببخشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بیماری شریان های کرونری قلبی موجب آسیب به شریان هایی می شود که مسئول تغذیه و تامین اکسیژن قلب از طریق خونرسانی به قلب هستند. این عروق معمولا بوسیله شریان های گرفته شده از خود فرد و از جاهای مختلف بدن فرد جایگزین می شوند، اما آن ها منبع ایده آلی محسوب نمی شوند.

تیمی از محققین دانشگاه پیتزبورگ بودجه ای 1/1 میلیون دلاری را از انستیتو ملی سلامت (NIH) دریافت کرده اند تا بتوانند فناوری نوظهور گرافت های عروقی مهندسی بافت شده(TEVG) را برای بیماری های قلبی عروقی بهینه سازی کنند. در این رویکرد آن ها بهترین ترکیبات از مواد زیستی و داربست را مورد ارزیابی قرار می دهند تا بتوانند عروق مهندسی شده مناسبی را برای بیماری های قلبی عروقی تولید کنند.

این عروق مهندسی شده یا TEVG بر مبنای قدرت بازسازی کنندگی سلول های بنیادی مزانشیمی تولید خواهند شد که هم می توانند مانع از لخته شدن خون در این عروق شوند و هم این که سلول های ایمنی میزبان را برای مشارکت در فرایند بازسازی فرا می خوانند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه