تاریخ انتشار: شنبه 10 آبان 1399
میکروژل های سه بعدی برای افزایش پتانسیل درمانی سلول های بنیادی مزانشیمی

  میکروژل های سه بعدی برای افزایش پتانسیل درمانی سلول های بنیادی مزانشیمی

مطالعات گذشته نشان داده است که پلت فرم های میکروژلی مبتنی بر کلاژن و سه بعدی می توانند برای تعدیل پاسخ های پاراکرینی سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی و تقویت رگزایی استفاده شوند. استفاده از این میکروژل ها موجب افزایش ترمیم عروقی و بهبود عملکردی اندام حرمتی ایسکمی شده در مدل های جانوری شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از  Stemcellportal، در پژوهشی جدید، دکتر توماس و همکارانش نشان داده اند که تغییر در سفتی و نرمی محیط خارج سلولی در قالب میکروژل ها می تواند توانایی سلول های بنیادی مزانشیمی را تغییر دهد و رگزایی درمانی را در مدل های ایسکمی اندام حرکتی بهبود ببخشد.

در این پژوهش محققین سلول های بنیادی مزانشیمی را درون میکروژل های کلاژنی سه بعدی با سفتی های مختلف کشت دادند. نتایج نشان داد که تغییر دادن سفتی میکروژل می تواند ویژگی های پیش رگزایی سلول های بنیادی مزانشیمی را از طریق تغییر در مورفولوژی سلولی، سفتی ماتریکس خارج سلولی و پیام رسانی اینتگرین تغییر دهد.

استفاده از میکروژل های نرم، توانایی های درمانی سلول های بنیادی را به میزان قابل توجهی افزایش داد به طوری که استفاده از دوزهای کم این سلول ها در قالب این میکروژل های نرم کارایی بیش از تعداد استاندارد سلول ها(50 هزار سلول) برای ایسکمی اندام حرکتی کارایی نشان داد.

شواهد این مطالعه نشان داد که استفاده از این میکروژل های کلاژنی سه بعدی می تواند پتانسیل درمانی سلول های بنیادی مزانشیمی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه