تاریخ انتشار: پنجشنبه 08 آبان 1399
نقش مسیر استاندارد Notch روی تمایز استئوبلاست های انسانی

  نقش مسیر استاندارد Notch روی تمایز استئوبلاست های انسانی

تمایز استئوبلاستی سلول های بنیادی مزانشیم مشتق از مغز استخوان انسانی می توانند با استفاده از لیگاند مسیر پیام رسانی Notch موسوم به jagged1 یا پروتئین های BMPs تحریک شوند، با این حال مشخص نیست که چگونه این دو میر منجر به نتیجه یکسانی می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، برای نشان دادن این امر و از آن جایی که Runx2 به عنوان تنظیم کننده اصلی تمایز استئوبلاستی عمل می کند، محققین Runx2 را با استفاده از siRNA در سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی هدف قرار دادند. نتایج حاکی از مهار تمایز استخوانی وابسته به مسیرهای Jagged1 و BMPs بود که نشان دهنده نقش اساسی Runx2 در تمایز استخوانی بود. با این حال در حالی که تحریک BMP  بیان Runx2 و پروتئین پایین دست آن به نام Osterix را افزایش داد، تیمار با Jagged1 قادر به افزایش بیان این دو پروتئین نبود که نشان می دهد پیام های Notch استاندارد نیاز به بیان پایه Runx2 دارند.

در مطالعات جانوری نیز مهار Notch با استفاده از دیابنزازپین(DBZ) بهبودی استخوان جمجمه ناشی از BMP2 را در موش کاهش داد که نشان دهنده نقش تنظیمی پیام رسانی Notch در استخوان زایی ناشی BMP بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه