تاریخ انتشار: دوشنبه 12 آبان 1399
بهینه سازی میکروژل های سه بعدی برای تقویت اثرات درمانی سلول های بنیادی مزانشیمی

  بهینه سازی میکروژل های سه بعدی برای تقویت اثرات درمانی سلول های بنیادی مزانشیمی

دیلیپ توماس و همکارانش در گذشته در دانشگاه گالوی ایرلند نشان داده اند که میکروژل کلاژنی سه بعدی می تواند پاسخ های پاراکرینی سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی برای تقویت رگزایی را تعدیل کنند. استفاده از این میکروژل های حامل سلول های بنیادی مزانشیمی موجب ترمیم عروق در مدل موشی ایسکمی بحرانی اندام حرکتی می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، در مطالعه جدیدی که این محقق و همکارانش داشته اند نشان داده اند که تعدیل سفتی محیط خارج سلولی در میکروژل می تواند توانایی های سلول های بنیادی مزانشیمی را تغییر دهد و موجب افزایش قابل توجه رگزایی درمانی در مدل حیوانی ایسکمی بحرانی اندام حرکتی شود.

در این مطالعه محققین سلول های بنیادی مزانشیمی را درون هیدروژل های کلاژنی با سفتی های مختلف کشت دادند و مشاهده کردند که این تغییر سفتی توانایی سلول های بنیادی مزانشیمی را از طریق تغییرات مورفولوژی سلولی و پیام رسانی اینتگرینی تغییر می دهند. میکروژل های نرم موجب افزایش توانایی درمانی سلول های بنیادی مزانشیمی می شوند. در واقع، استفاده درون تنی از شمار اندکی از سلول های بنیادی مزانشیمی کشت شده درون میکروژل های نرم برای مدل جانوری ایسکمی بخرانی اندام حرکتی موجب تسریع رگزایی، کاهش التهاب و آسیب بافتی می شود.

این مطالعه نه تنها میکروژل ها را بستر مناسبی برای انتقال سلول ها و سلول درمانی می داند، بلکه بر این باور است که تغییر ویژگی های سفتی و سختی این میکروژل ها می تواند کارایی درمانی سلول های بنیادی را افزایش دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه