تاریخ انتشار: شنبه 26 مرداد 1392
ولایتی تشریح کرد: آخرین دستاوردهای پزشکان ایرانی در حوزه پیوند عضو
آغاز انجام عمل پیوند نسوج در ایران؛

  ولایتی تشریح کرد: آخرین دستاوردهای پزشکان ایرانی در حوزه پیوند عضو

رییس جمعیت حمایت از پیوند اعضای ایران و رییس بیمارستان مسیح دانشوری به اعلام آخرین دستاوردهای پزشکان ایرانی در حوزه پیوند عضو پرداخت.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دکتر علی‌اکبر ولایتی در مراسم بزرگداشت پیوند اعضا (جشن نفس) که برای دهمین بار در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با بیان اینکه پیشرفت‌های علم و فناوری پزشکی در کشور قابل توجه است، عنوان کرد: پیوند عضو، قله پیشرفت‌های پزشکی است و ما توانسته‌ایم به این مهم دست‌ یابیم.
 
وی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از کشورهای صاحب نام منطقه، اقدام به پیوند ریه کرده است و به علت اینکه تاکنون 9 پیوند ریه غیرموفق انجام داده بود، از بیمارستان مسیح دانشوری درخواست کرد تا به آنجا سفر کرده و راه و رسم صحیح پیوند را به آنها بیاموزد.
 
ولایتی با بیان اینکه میزان موفقیت و درصد عوارض ناشی از پیوند در ایران به استانداردهای جهانی نزدیک شده است، از تلاش تیم پیوند اعضا در بیمارستان مسیح دانشوری قدردانی کرد و گفت: گاهی یک پیوند عضو حدود 12 ساعت به طول می‌انجامد، اما با تمام سختی‌هایی که دارد، با موفقیت انجام می‌شود.
 
رییس بیمارستان مسیح دانشوری ضمن اعلام اینکه از سال 83 تاکنون 860 مورد مرگ مغزی در بیمارستان مسیح دانشوری اهدای عضو کرده‌اند، اظهار کرد: از این میان مجموعا 2400 عضو پیوندی به مراکز پیوند اعضا در سراسر کشور ارسال شده است.
 
انجام یک تا سه پیوند ریه در ماه در بیمارستان مسیح دانشوری
وی ادامه داد: از سال 79 تاکنون نیز 71 پیوند ریه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است. از این تعداد 28 پیوند مربوط به یک ریه و 48 پیوند برای دو ریه انجام شده است و در حال حاضر تعداد یک تا سه مورد پیوند ریه در ماه در این مرکز انجام می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، رییس جمعیت حمایت از پیوند اعضای ایران به اعلام آمارهایی در خصوص پیوند قلب نیز پرداخت و گفت: پیوند قلب از سال 85 انجام می‌شود و تاکنون 121 مورد پیوند قلب و دو مورد پیوند قلب و کلیه همزمان توسط این مجموعه انجام شده است.
 
آغاز انجام عمل پیوند نسوج در ایران
ولایتی همچنین از آغاز انجام پیوند نسوج در کشور خبر داد و گفت: عمل پیوند نسوج اخیرا آغاز شده است و تابحال به توفیقات خوبی در این خصوص دست یافته‌ایم. قرنیه چشم، تاندون، پوست، دریچه قلب و استخوان از جمله نسوج پیوندی هستند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه دستاورد بزرگ دیگر در این حوزه، رشد ایثارگری و جلوه ایثارگری ایرانی و اسلامی در کشور است، عنوان کرد: تاکنون حتی برای یک مورد هم پیش‌ نیامده است که برای انجام پیوند از شخصی که دریافت عضو کرده است، پولی درخواست شود. البته گاهی داروهای پس از انجام پیوند ماهیانه به حدود 10 میلیون تومان می‌رسد.
 
رییس بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه هزینه انجام پیوند ریه در خارج از کشور حدود 300 هزار دلار است، اظهار کرد: اما هزینه‌های انجام پیوند در ایران توسط دولت و خیرین تامین می‌شود.
 
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه