تاریخ انتشار: پنجشنبه 22 آبان 1399
مبارزه با استئوآرتریت از طریق فعال سازی سلول های بنیادی موجود در بافت

  مبارزه با استئوآرتریت از طریق فعال سازی سلول های بنیادی موجود در بافت

محدودیت های زیادی که در مورد رویکردهای درمانی موجود برای استئوآرتریت وجود داشته است، محققین و پزشکان را ترغیب کرده است که از سلول های بنیادی به عنوان ابزاری برای بازسازی غضروف استفاده کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، در حالی که مطالعات وکارآزمایی های زیادی سعی در استفاده از پتانسیل سلول های بنیادی مزانشیمی برای استئوآرتریت داشته اند، برخی از گروه ها از جمله دکتر لانگاکار و همکارانش در استنفورد سعی در بهره بردن از فعال کردن سلول های بنیادی اسکلتی موجود در بافت داشته اند. این سلول ها قابلیت تولید استخوان، غضروف و استروما را دارند.

اخیرا لانگاکار و همکارانش نشان داده اند که قرار گرفتن سلول های بنیادی اسکلتی در معرض BMP2 و  VEGFR1 می تواند موجب افزایش بازسازی غضروف مفصلی شود. به عقیده آن ها انجام یک جراحی ایجاد ریز شکستگی روی سطح مفصل موجب فعال شدن سلول های بنیادی اسکلتی موجود در این ناحیه می شود، در این زمان انتقال موضعی BMP2  و VEGFR1 از طریق یک هیدروژل می تواند موجب تقویت غضروف زایی در این ناحیه شود.

به نظر می رسد که استفاده از سلول های بنیادی فعال شده با این فاکتورهای رشد می تواند گزینه مناسبی برای درمان استئوآرتریت یا کاهش عوارض آن باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه