تاریخ انتشار: دوشنبه 10 آذر 1399
عفونت های شدید تولید سلول های خونی را مختل می کند

  عفونت های شدید تولید سلول های خونی را مختل می کند

عفونت های شدید شبیه مالاریا منجر به آسیب های کوتاه مدت و بلند مدت به سلول های پیش ساز خونی در موش می شود، اما این آسیب ها می توانند برگشت پذیر باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین در امپریال کالج لندن کشف کرده اند که عفونت های شدید ناشی از مالاریا، فرایندی که به موجب آن ها سلول های خونی در موش شکل می گیرند را مختل می کنند. این امر منجر به آسیب طولانی مدتی می شود که به این معنی است که افرادی که از عفونت های شدید ریکاوری شده اند هنوز به بروز عفونت های جدید و بروز سرطان های خونی آسیب پذیر هستند.

محققین در مطالعات موشی کشف کرده اند که این آسیب می تواند با استفاده از تیمار هورمونی که کلسیم استخوان جفت شده با یک آنتی اکسیدان را تنظیم می کند، معکوس شود. نتایج این مطالعه می تواند منجر به راه های جدید برای مهار آسیب طولانی مدت آسیب شدید ناشی از مالاریا، سل و COVID-19شود.

خون از انواع مختلف و متعدد سلول ها تشکیل شده است که همه آن ها از سلول های بنیادی خون ساز در مغز استخوان منشا می گیرند. طی عفونت شدید، تولید همه این سلول های خونی دستخوش تغییر می شود تا به بدن برای مقابله با عفونت کمک کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه