تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 دی 1399
تولید کلیه های کوچک با استفاده از فناوری پیشرفته پرینت زیستی سلول های بنیادی

  تولید کلیه های کوچک با استفاده از فناوری پیشرفته پرینت زیستی سلول های بنیادی

فناوری جدید و پیشرفته پرینت زیستی برای چاپ مجدد کلیه های کوچک انسان در آزمایشگاه استفاده شده است. تیمی متشکل از محققان موسسه تحقیقات کودکان در استرالیا و ارگانوو (کالیفرنیا ، ایالات متحده) ، امیدوارند که این مینی کلیه ها بتوانند برای درمان نارسایی کلیه و احتمالاً بافت های پیوند آزمایشگاهی رشد کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تحقیقات این مطالعه  که در Nature Materials منتشر شده است ، با غربالگری سمیت آمینوگلیکوزیدها ، دسته ای از آنتی بیوتیک ها که باعث آسیب کلیه در افراد می شود ، اعتبار این مینی کلیه ها را تأیید کرده اند. این تحقیق همچنین نشان داد که چگونه چاپ سه بعدی سلول های بنیادی می تواند صفحات قابل پیوندی از کلیه را تولید کند.

در این مطالعه با تولید سلول های بنیادی از یک بیمار مبتلا به بیماری کلیوی ژنتیکی، محققین مینی کلیه هایی را تولید کرده اند که زمینه را برای برنامه های درمانی خاص برای هر بیمار هموار می کند ، که می تواند به طیف وسیعی از بیماری های کلیوی گسترش یابد.

محققان امیدوارند که یافته های آنها منجر به پیشرفت های بیشتر در زمینه مهندسی زیستی بافت های کلیوی شود. با این حال ، این تیم مطالعاتی اظهار نمود که تحقیقات بیشتری برای ارائه این مفهوم در کلینیک مورد نیاز است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه