تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 30 دی 1399
اگزوزوم های مشتق از سلول های بنیادی لیگامنت پریودنتال مهندسی شده برای درمان پریودنتیت

  اگزوزوم های مشتق از سلول های بنیادی لیگامنت پریودنتال مهندسی شده برای درمان پریودنتیت

مطالعات گذشته بوسیله محققین چینی شواهدی را ارائه کرده است که مهندسی سلول های بنیادی لیگامنت پریودنتال(PDLSCs) برای بیش بیان گیرنده P2X7 یا P2X7 موجب معکوس شدن مشکلات التهابی آن ها در طی پتانسیل تمایز استخوانی آن ها می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، سلول های بنیادی لیگامنت پریودنتال با قابلیت استخوان زایی تقویت شده، پتانسیل استفاده برای سلول درمانی پریودنتیت را دارا هستند. پریودنتیت یک عارضه شایع مربوط به مشکلات بافت پیوندی است که بدلیل التهاب ایجاد می شود و به سیستم نگهدارنده دندان آسیب می زند و حتی منجر به افتادن دندان می شود.

در مطالعه ای جدید محققین به بررسی اثرات سلول های بنیادی لیگامنت پریودنتال بیان کننده P2X7R و سلول های بنیادی لیگامنت پریودنتال طبیعی روی ریز محیط التهابی مربوط به پریودنتیت، در سطح مولکولی و سلولی پرداخته اند. آن ها نشان داده اند که سلول های بنیادی لیگامنت پریودنتال مدیفه شده می توانند با استفاده از مکانیسم پاراکرینی مربوط به اگزوزوم هایشان اثرات مثبتی روی درمان پریودنتیت داشته باشند و همین امر آن ها را به ابزاری مناسب برای هموار سازی راه درمان این مشکل شایع تبدیل می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه