تاریخ انتشار: یکشنبه 17 اسفند 1399
اثر هم افزایی نانو چربی ها و فاکتور رشد عصبی برای ریکاوری حسی فلپ های نازک عقب ران

  اثر هم افزایی نانو چربی ها و فاکتور رشد عصبی برای ریکاوری حسی فلپ های نازک عقب ران

فلپ های نازک عقب ران(ALT) به طور گسترده ای برای بازسازی استفاده می شوند اما به دلیل ریکاوری حسی ضعیفی که این بافت های فلپ دارند، نتایج راضی کننده ای را از نظر عملکردی بر جای نمی گذارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی(ADSCs) بازسازی عصبی را افزایش می دهند اما استفاده بالینی از این سلول های بنیادی در سلول درمانی به دلیل عدم تاییدیه های قانونی با مشکلات و محدودیت هایی همراه است. نانو چربی ها(nanofat) یک محصول اتولوگ است که به صورت مکانیکی از چربی خود فرد ایجاد می شود و غنی از سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی است و هیچ گونه ماده افزودنی به همراه ندارد. از طرفی مطالعات گسترده از گذشته تا کنون حاکی از این بوده است که فاکتور رشد عصبی(NGF) می تواند بعد از آسیب عصب محیطی به ریکاوری عصبی کمک کند.

در پژوهشی جدید، محققین از ترکیب نانو چربی و NGF موشی به تنهایی یا در ترکیب با یکدیگر استفاده کردند تا اثر هم افزایی آن ها روی تحریک رگزایی و عصب زایی را بررسی کنند. نتایج آن ها نشان دهند این بود که نانوچربی در ترکیب با NGFموشی در بازسازی عصبی و بهبود ریکاوری حسی به مراتب بهتر از استفاده از هر کدام از این ترکیبات به تنهایی بوده است.

نتایج این مطالعه حداقل از نظر منطق تئوریک نشان داده است که می توان به ترکیب این دو فاکتور برای استفاده بالینی و بهبود ریکاوری حسی بدنبال استفاده از فلپ های نازک عقب ران امیدوار بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه