تاریخ انتشار: پنجشنبه 05 فروردین 1400
استفاده از مهندسی بافت برای درمان استئوآرتریت

  استفاده از مهندسی بافت برای درمان استئوآرتریت

مفاصل ما تقریبا در همه فعالیت های ما از پیاده روی گرفته تا برداشتن یک فنجان چای در حال فعالیت هستند و برای میلیون ها فردی که به مشکل استئوآرتریت مبتلا هستند، این حرکات ساده بسیار دردناک و مشکل است. این بیماری بیش از 66 میلیون نفر را در آمریکا تحت تاثیر قرار داده است و سالانه بودجه بیش از 300 میلیارد دلار هزینه مدیریت این بیماری می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سیام نوکاواراپو و همکارانش در دانشگاه Connecticut یک فتاوری مهندسی بافت جدید را ارائه کرده اند که می تواند منجر به بهبودی استئوآرتریت شود.

در حال حاضر دو نوع رویکرد درمانی اولیه برای استئوآرتریت وجود دارد: جراحی ریز شکستگی و جایگزینی بافت با استفاده از اتوگرافت ها یا آلوگرافت ها. اما روش جدید ارائه شده بوسیله نوکاواراپو شامل ساخت یک گرافت استخوان-غضروف یا استئوکوندرال سنتتیک است که می تواند درون بدن ایمپلنت شود و موجب پیشبرد تشکیل بافت جدید یا ترمیم بافت شود.

مبنای این گرافت استئوکوندرال، یک داربست از جنس مواد زیست تخریب پذیر با شکل و ژئومتری مطلوب است که سفتی و ریز محیط مفاصل را به خوبی تقلید می کند و می تواند موجب تمایز سلول های بنیادی به سلول های غضروفی شود. ساختار این داربست حاوی سلول های بنیادی رفته رفته از یک لایه غضروف متخلخل به یک لایه استخوان متراکم تبدیل می شود و انعطاف پذیری ساختاری و مکانیکی مناسبی را ایجاد می کند.

ویژگی های این داربست به شکلی است که بعد از ایمپلنت شدن به درون بدن فرد رفته رفته تخریب می شود اما به طور همزمان شرایط را برای بازسازی ناحیه غضروفی آسیب دیده فراهم می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 19 اردیبهشت,1401

moin

خب چرا ازین شیوه دراستخوان سازی وافزایش قد بعد بلوغ استفاده نشود؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه