تاریخ انتشار: یکشنبه 03 شهریور 1392
سلول های بنیادی جنینی منبع ایده آل ترمیم بافت ها

  سلول های بنیادی جنینی منبع ایده آل ترمیم بافت ها

سلول های بنیادی مشتق شده از بافت های جنینی ممکن است منبع ایده آلی برای ترمیم بافت ها واندام ها باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از EurekAlert ،سلول های درمی جنینی چند پتانسیلی MFDC ها مزید های زیادی مانند تکثیر و تمایز در بین سلول های پوست بالغین دارند.
سلول های درمی جنینی چند پتانسیلی ( MFDC) منبع مناسبی در سلول درمانی برای ترمیم بافت ها و اندام های آسیب دیده می باشند. با مطالعه تیم تحقیقیاتی در ایتالیا گزارش شد که عملکرد این سلول ها برتر از سلول های درمی بالغین است. این تیم تحقیقاتی پروتکلی را جهت جداسازی و گسترش تعداد زیادی از سلو لهایMFDC فراهم کردند.
تکنیک های جداسازی غیرآنزیماتیک اجازه انتخاب خود به خودی سلول هایی با تحرک بالاتر و در نتیجه  جمعیت سلولی هموژن تری را می دهد. سلول های MFDC ها بسیار تکثیر پذیر هستند و بدون هیچ گونه فاکتور رشدی در محیط با موفقیت گسترش می یابند. برخلاف سلول های بنیادی مزانشیمی که ظرفیت تمایزی خود را به تدریج از دست می دهند سلول های MDFC پتانسیل تمایزی استخوان سازی و چربی سازی خود را نگه می دارند. این بدین معنا است که اثر پتانسیلی آنها در پیوند سلولی بسیار زیاد می باشد. جالب ترین جنبه مطالعه این گروه این است که سلول های چند پتانسیلی می توانند با موفقیت از بیوپسی های کوچک پوست جنین جدا شوند و در محیط کشت برای مدت طولانی با خصوصیت چند پتانسیلی، پایداری و ایمنی کم حفظ شوند. بنابراین مقادیر زیادی از سلول ها برای کلینیک ایجاد می شود.چشم انداز آینده این است که سلول های MDFC به عنوان یک موضوع مورد توجه در درمان در مدل های آزمایشی ترمیم بافت مطرح خواهد شد.

پایان مطلب/
 
 
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه