تاریخ انتشار: دوشنبه 04 شهریور 1392
توليد فاکتور هشت با سلول هاي انساني به همت محققان داروسازي ثامن

  توليد فاکتور هشت با سلول هاي انساني به همت محققان داروسازي ثامن

محققان شرکت دارو سازی ثامن برای نخستین بار در کشور موفق شدند فاکتور هشت را با استفاده از سلول های انسانی تولید کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن افزود: شرکت های داروسازی ایرانی پیش از این ، فاکتور هشت را با استفاده از پلاسمای خون تولید و به بازار عرضه می کردند.
شانه ساز با بیان اینکه این دارو به تایید دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسیده است گفت: این دارو پس از طی مراحل نهایی­، وارد بازار خواهد شد .
او افزود : قیمت نهایی فاکتور هشت تولید شده با سلول های انسانی برای عرضه به بازار از سوی وزارت بهداشت و درمان اعلام خواهد شد ، اما طبق برآوردهای اولیه ، این شرکت دارو را با نصف قیمت نمونه‌های جهانی به بازار مصرف داخلی می فرستد.
مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن با اشاره به یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت گفت: محققان این شرکت با تلاش بسیار و با وجود پیچیدگی های تولید و تکنولوژی ساخت این محصول، موفق به تولید استامینوفن بیمارستانی با نام تجاری پاراستامول شدند.
مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن در بخشی دیگر از این نشست با بیان اینکه شرکت دارو سازی ثامن در منطقه خاورمیانه تولید انحصاری محلولی به نام دیالیز صفاقی را دارد گفت: بیماران دیالیزی با تزریق محلول دیالیز صفاقی در هنگام خواب شبانه و بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان می توانند عمل دیالیز را در منزل انجام دهند در حالیکه پیش از این بیماران دیالیزی مجبور بودند به دلیل دوری محل سکونت از بیمارستان های دارای تجهیزات دیالیز، مسافتی طولانی را طی کنند و هزینه های هنگفتی را پرداخت نمایند که با مصرف این دارو این مشکل حل خواهد شد.
شانه ساز گفت: محلول دیالیز صفاقی، توسط سیستم گسترده توزیع شرکت داروسازی ثامن، به اقصی نقاط ایران حمل و در محل درب منزل به بیمار تحویل داده می‌شود و آموزش های لازم در رابطه با نحوه استفاده از این محلول به بیماران آموزش داده می شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر، او با اشاره به یکی دیگر از تولیدات انحصاری این شرکت افزود: تولید هورمون رشد از تولیداتی است که در منطقه خاورمیانه در انحصار شرکت داروسازی ثامن است که با کیفیت و استانداردهای بین المللی تولید می شود اما به دلیل تحریم صادرات دارویی ایران و همچنین قیمت پایین هورمون رشد داخلی در مقایسه با برندهای جهانی ، این محصول به صورت غیر قانونی از ایران خارج و به دیگر کشورها قاچاق می شود.
مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن گفت: این شرکت با تولید85قلم داروی ویژه بیمارستانی ، سرطانی و بیوتکنولوژی، بزرگترین تولید کننده مایعات تزریقی و داروهای پرحجم کشور است و 40 درصد نیاز کشور را در حوزه دارویی تأمین می کند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه