تاریخ انتشار: دوشنبه 04 شهریور 1392
نخستین بار،تولید سلول های بنیادی موثر در درمان ناشنوایی

  نخستین بار،تولید سلول های بنیادی موثر در درمان ناشنوایی

نخستین بار در کشور پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد موفق شدند سلول های بنیادی موثردر درمان ناشنوایی ژنتیکی را از بافت پوست تولید کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دکتر هاشم زاده رئیس مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با اجرای این طرح تحقیقاتی افق های جدیدی برای درمان سلولی ناشنوایی ژنتیکی گشوده شده است.
 
مجری طرح تحقیقاتی تولید سلول های بنیادی موثر در درمان ناشنوایی ژنتیکی گفت: در این طرح سلول های پرتوان القایی به شیوه های مهندسی ژنتیک و بافت، از بافت پوست بیماران ناشنوا تولید شد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر دکتر الله بخشیان افزود: این سلول ها در زمان پیوند به بافت های آسیب دیده سازگاری بالایی دارند.
 
وی با بیان اینکه علت عمده ناشنوایی در کشور به ویژه استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری ازدواج های فامیلی است گفت: از هر هزار تولد، دو نوزاد به این بیماری مبتلا هستند. دکتر الله بخشیان به همراه گروه تحقیقاتی اش شش ماه برای دستیابی به این موفقیت تلاش کردند.
 
مجری طرح تولید سلول های بنیادی موثر در درمان ناشنوایی ژنتیکی افزود: این طرح تحقیقاتی هم اکنون بر روی نمونه های حیوانی در حال آزمایش است که پس از کسب نتایج مطلوب برای ترمیم بافت های آسیب دیده گوش و درمان قطعی ناشنوایی ژنتیکی استفاده خواهد شد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 26 آبان,1393

ami

سلام من 16 سال سن دارم زمانی که بچه بودم به علت شیمیدرمانی نود درصد شنواییمو از دست دادم و الان هم از قوترین و گرونترین سمعک استفاده میکنم اما باز هم مشکلات زیاذی دارم ایا راه درمان دیگری وجود دارد؟؟ ناشنواییم حسی،عصبی است

دوشنبه, 12 خرداد,1393

لیلا عرب

حمید عزیز <br />با سلام <br />متاسفانه هنوز درمان قطعی براب ناشنوایی وجود ندارد و سلول درمانی نیز هنوز نقش درمانی در این زمینه ندارد.

یکشنبه, 11 خرداد,1393

حمید

سلام. خسته نباشید. <br />من در دوران کودکی مبتلا به اریون شدم و با گذشت زمان شنوایی گوش سمت راست خودرا از دست دادم. تا 12 سالگی شنوایی خیلی کمی داشتم و دیگر دنبال درمان نبودم. در حال حاضر با مشکل مواجه شدم . البته در 22 ساگی به دنبال درمان بودم که نتیجه ای نداشت. به گفته پزشکان معالج عصب گوشم از بین رفته است. با توجه به این توضیحات آیا درمانی وجود دارد؟ با تشکر

شنبه, 02 آذر,1392

لیلا عرب

با سلام <br />شما می توانید به مرکز کاشت حلزون بیمارستان لقمان مراجعه کرده و در خصوص امکان حل مشکل خود از این طریث با متخصصین مشورت کنید.

یکشنبه, 26 آبان,1392

اكبر

اسلام وخدا قوت ، فرزندم از سن 5/5 سالگي بدليل اريون به شخت شنوائي بيش از 80% مبتلا گرديد . تاكنون به انتظار درمانهاي با سلولهاي بنيادي بوده ايم .آيا در سنين27 سالگي هم ميتوان اميد داشت؟ آياباكشت الكترودهاي شنوائي امكان درمان با سلولها از دست نميرود.باتشكر

یکشنبه, 26 آبان,1392

لیلا عرب

سئوال:من از بچگی به علت ذردی به کم شنوایی مبتلا شدم تا امروز با سمعک استفاده میکنم آیا امیدی برای درمان کم شنوایی بوسیله سلول بنیادی وجود دارد ؟؟
پاسخ:خیر.فعلا در این زمینه نقش سلول های بنیادی قطعی نیست.شاید روش کاشت حلزون به شما کمک کند .می توانید به مرکز کاشت حلزون بیمارستان لقمان مراجعه کنید.

دوشنبه, 20 آبان,1392

محمد

من از بچگی به علت ذردی به کم شنوایی مبتلا شدم تا امروز با سمعک استفاده میکنم آیا امیدی برای درمان کم شنوایی بوسیله سلول بنیادی وجود دارد ؟؟

چهارشنبه, 24 مهر,1392

لیلا عرب

سئوال:من فرزندم را کاشت حلزون کرده ام.انشا ا... چنانچه عمل از طریق سلولهای بنیادی اجرایی شود میتوانم فرزندم را کاندید عمل بکنم .....
پاسخ:نقش درمان کننده سلول های بنیادی در طی تحقیقات مکرر اثبات شود و فعلا در ناشنوائی ها خصوصا نوع عصبی امیدوارکننده نمی باشد.

یکشنبه, 21 مهر,1392

0916

سلام .من فرزندم را کاشت حلزون کرده ام.انشا ا... چنانچه عمل از طریق سلولهای بنیادی اجرایی شود میتوانم فرزندم را کاندید عمل بکنم .......با تشکر لطفا جواب.......

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه