تاریخ انتشار: شنبه 13 شهریور 1400
بررسی پروتئین های التهابی به تشخیص زود هنگام بیماری آلزایمر کمک می کند

  بررسی پروتئین های التهابی به تشخیص زود هنگام بیماری آلزایمر کمک می کند

آزمایش پروتئین های التهابی مرتبط با TNFR1 در مایع مغزی نخاعی، می تواند به پزشکان در تشخیص زود هنگام بیماری آلزایمر و پیگیری پیشرفت بیماری در این بیماران کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است و بیش از 5.8 میلیون آمریکایی با این بیماری زندگی می کنند. CDC تخمین می زند که این تعداد برای افراد بالای 65 سال هر پنج سال دو برابر می شود.

بر اساس مطالعه ای جدید، آزمایش برخی پروتئین های التهابی مرتبط با TNFR1 در سیستم عصبی و ایمنی به تشخیص زود هنگام و پیشرفت بیماری آلزایمر کمک می کند.
در این بررسی، 15 پروتئین مایع مغزی نخاعی مربوط به سلول های سیستم عصبی و ایمنی را در 382 شرکت کننده تجزیه و تحلیل شد. محققان دریافتند که گروهی از پروتئین ها که توسط TNFR1 نشان داده می شوند در مراحل اولیه آلزایمر با کاهش کندتری همراه هستند، در حالی که ارزیابی پروتئین دیگری به نام TREM2، پس از ایجاد بیماری مفید خواهد بود.
بیماری آلزایمر ششمین علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده و پنجمین عامل اصلی مرگ و میر در میان آمریکایی های 65 سال یا بالاتر است. اگرچه سال هاست که دانشمندان قادر به تشخیص این بیماری هستند، اما نمی توانند تشخیص دهند که چه زمانی افرادی با علائم اولیه شناختی پیشرفت بیماری را نشان می دهند.
محققان می گویند این اولین مطالعه ای است که بینش در مورد چگونگی پیشرفت بیماری آلزایمر را ارائه می دهد که می تواند به راحتی در کلینیک استفاده شود و آزمایش آلزایمر وپروتئین های التهابی از طریق بررسی مایع نخاعی، روال های آزمایشی غیر ضروری را از جمله اسکن های مکرر PET را که بسیاری از بیماران مبتلا به آلزایمر انجام می دهند، حذف می کند. این مطالعه که در مجله Nature Communications منتشر شد. مطالعات در این زمینه همچنان ادامه دارد.
پایان مطلب/
لینک منبع:
https://neurosciencenews.com/inflammatory-proteins-alzheimers-19199/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه