تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 شهریور 1400
تاثیر رژیم غذایی بر ابتلا به کووید-19 و شدت بیماری

  تاثیر رژیم غذایی بر ابتلا به کووید-19 و شدت بیماری

غذاهای سالم گیاهی خطر ابتلا به کووید-19 و همچنین داشتن نوع شدید بیماری در صورت مبتلا شدن را کاهش می دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Science Daily، بر اساس مطالعه ای که اخیرا توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) انجام شد، خطر ابتلا به کووید-19 در افرادی که رژیم غذایی آن ها بر اساس غذاهای گیاهی سالم است، کمتر می باشد. همچنین در صورت ابتلای این افراد به کووید-19 خطر بروز علائم شدید بیماری، کمتر خواهد بود.

برای این مطالعه، محققان داده های 592،571 شرکت کننده در مطالعه "علائم COVID-19 مبتنی بر تلفن های هوشمند" را مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان در انگلستان و ایالات متحده زندگی می کردند و از 24 مارس 2020 وارد مطالعه شدند و تا 2 دسامبر 2020 پیگیری شدند. در شروع مطالعه، شرکت کنندگان پرسشنامه ای را در رابطه با عادات غذایی آن ها قبل از وقوع همه گیری، تکمیل کردند. کیفیت رژیم غذایی با استفاده از یک سیستم امتیازدهی رژیم غذایی سالم مبتنی بر گیاهان که بر غذاهای گیاهی سالم مانند میوه ها و سبزیجات تاکید دارد، ارزیابی شد.

در طول پیگیری ، 31،831 شرکت کننده مبتلا به COVID-19 شدند. در افرادی که از نظر امتیاز رژیم غذایی در چارک اول قرار داشتند، در مقایسه با افراد چارک آخر، خطر ابتلا به COVID-19 9 درصد و خطر ابتلا به نوع  شدید COVID-19  41 درصد کمتر بود. به گفته محققان، اهمیت واکسیناسیون و استفاده از ماسک در محیط های شلوغ کاملا مشخص است، اما این مطالعه نیز نشان می دهد که افراد همچنین می توانند با توجه به رژیم غذایی خود به طور بالقوه خطر ابتلا به COVID-19 یا علائم شدید بیماری را کاهش دهند.

نتیج این پژوهش در مجله Gut در سپتامبر 2021 به چاپ رسیده است.

پایان مطلب/

لینک منبع:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34489306/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه