تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 شهریور 1400
اهداف دارویی جدید برای تقویت حافظه

  اهداف دارویی جدید برای تقویت حافظه

تحقیقات جدید اهداف دارویی خاصی را در مدارهای عصبی شناسایی کرده است که خاطرات را رمزگذاری می کنند و راه را برای پیشرفت های چشمگیر در درمان طیف وسیعی از اختلالات مغزی هموار می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، از دست دادن حافظه یکی از ویژگی های اصلی بسیاری از اختلالات عصبی و روانی از جمله بیماری آلزایمر و اسکیزوفرنی است. گزینه های درمانی فعلی برای از دست دادن حافظه بسیار محدود است و جستجو برای داروهای ایمن و موثر تا کنون موفقیت محدودی داشته است.

پژوهشی که اخیرا توسط دانشمندان دانشگاه بریستول انجام شده است، گیرنده های خاصی را برای انتقال دهنده عصبی استیل کولین شناسایی می کند که اطلاعات جریان یافته از طریق مدارهای حافظه در هیپوکامپ را دوباره مسیریابی می کند. استیل کولین در طول یادگیری در مغز آزاد می شود و برای کسب خاطرات جدید بسیار مهم است. تا کنون، تنها درمان موثر برای علائم اختلال شناختی یا حافظه در بیماری هایی مانند آلزایمر، استفاده از داروهایی است که به طور گسترده استیل کولین را افزایش می دهد. اما این داروها منجر به عوارض جانبی متعددی می شود. کشف اهداف دارویی خاصی که می توانند اثرات مثبت را در عین اجتناب از اهداف منفی ایجاد کنند، امیدوار کننده است.

بنا به اظهارات پروفسور Mellor، نویسنده ارشد این پژوهش، این یافته ها در مورد فرآیندهای اساسی است که در طول رمزگذاری حافظه در مغز رخ می دهد و این که چگونه ممکن است توسط وضعیت مغزی یا داروهایی که گیرنده های خاصی را هدف قرار می دهند، تنظیم شوند. کشف این اهداف درمانی خاص در طولانی مدت، امکان توسعه درمان های جدید را برای علائم بیماری آلزایمر و سایر اختلالات شناختی فراهم می کند.

این مطالعات به محققان در طراحی و انتخاب داروهای درمانی جدید و فوق العاده هدفمند کمک کرده است که اثرات استیل کولین را در گیرنده های موسکارینی خاصی تقلید می کنند، بدون این که عوارض جانبی ناخواسته قبلی را ایجاد کنند. این روش دارای پتانسیل بهبود حافظه و عملکرد شناختی در بیماران مبتلا به آلزایمر و سایر بیماری های عصبی است.

بنا به گفته پروفسور Mellor : "این که چگونه مغز اطلاعات مختلف را در اولویت قرار می دهد، و این که چه چیزی باید در حافظه رمزگذاری شود و چه چیزی را می توان دور انداخت، بسیار شگفت انگیز است. ما می دانیم که باید مکانیسم هایی برای بیرون کشیدن چیزهایی که برای ما مهم هستند وجود داشته باشد، اما اطلاعات کمی در مورد آن ها داریم." این تیم تحقیقاتی در ادامه تحقیقات خود قصد دارند این نکته را بررسی کنند که چگونه مغز با استفاده از استیل کولین همزمان با سایر انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین، سروتونین و نورآدرنالین این کار را انجام می دهد.نتایج این پژوهش در سپتامبر 2021 در مجله Nature Communications به چاپ رسیده است.

پایان مطلب/

لینک منبع:

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.01.20.912873v1.abstract

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه