تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 آذر 1400
سلول‌های بنیادی عصبی، کلیدی برای مبارزه با آسیب مغزی نوزادان

  سلول‌های بنیادی عصبی، کلیدی برای مبارزه با آسیب مغزی نوزادان

بر اساس تحقیقات مروری گسترده، سلول‌های بنیادی عصبی پتانسیل بسیار بالایی در کاهش آسیب مغزی نوزادان تازه متولد شده دارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی بنیان، به نقل از Medical Express، آسیب مغزی در دوران بارداری یا در حوالی زمان تولد می‌تواند تأثیر مادام‌العمری بر سلامت جسمی فرزندان از جمله فلج مغزی و صرع داشته باشد، اما هنوز، هیچ درمانی برای بازسازی مغز آسیب دیده نوزاد وجود ندارد. سلول‌های بنیادی عصبی (NSCs) بلوک‌های سازنده مغز هستند و تحقیقاتی در حال انجام است تا مشخص شود چگونه می‌توان از آن‌ها برای تحریک ترمیم و بازسازی بخش‌های آسیب دیده مغز استفاده کرد.

در یک بررسی منتشر شده در نشریه Stem Cells Translational Medicine، محققان موسسه هادسون به رهبری دکتر مادلین اسمیت تمام مطالعات پیش بالینی منتشر شده را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که NSCها می توانند آسیب مغزی را کاهش دهند و عملکرد فیزیکی را پس از آسیب مغزی بهبود بخشند.

اجماع جدید در مورد سلول های بنیادی عصبی

دکتر اسمیت، نویسنده اول این مطالعه گفت: "سلول‌های بنیادی عصبی مختص مغز هستند و می‌توانند جایگزین سلول‌های مغزی (نورون‌) آسیب‌دیده در نوزادان شوند، اما هنوز اتفاق نظری در مورد اثربخشی آن‌ها حاصل نشده است. ما به NSC‌ها علاقه مندیم زیرا بر خلاف سایر انواع سلول‌های بنیادی، آن‌ها می توانند در بافت آسیب دیده مغز ادغام شوند و جایگزین نورون‌های مرده شوند."

ما تمام مطالعات پیش بالینی مبتنی بر تحقیقات آزمایشگاهی موجود را تجزیه و تحلیل و بررسی کردیم و متوجه شدیم که NSC‌ها می توانند آسیب مغزی پری ناتال را کاهش دهند و عملکرد فیزیکی را پس از آسیب مغزی بهبود بخشند.

قطعات گم شده در تحقیقات سلول های بنیادی عصبی

این مطالعه نشان داده است که NSCها زمانی که به عنوان یک درمان تجویز می شوند، توانایی بازسازی و معکوس کردن آسیب مغزی در نوزادان را دارند.

خانم اسمیت و تیم در موسسه هادسون اکنون از تخصص آزمایشگاهی خود برای پر کردن قطعات گمشده در پیشرفت این درمان امیدوارکننده استفاده می‌کنند. او گفت: "به عنوان مثال، ما به طور کامل نمی‌دانیم که NSCs چگونه کار می‌کنند و آیا وقتی که به عنوان یک درمان تجویز می‌شوند توسط سیستم ایمنی ساده نوزادان طرد می‌شوند، بنابراین ما در حال حاضر در حال انجام مطالعات آزمایشگاهی برای پاسخ به این سؤال هستیم."

به طرز هیجان انگیزی، علم سلول‌های بنیادی همیشه در حال پیشرفت است و ما نیز امیدوارم مطالعات دانشمندان به درمان آسیب مغزی نوزادان کمک کند.

پایان مطلب/

لینک منبع:https://medicalxpress.com/news/2021-11-neural-stem-cells-key-combatting.html

https://stemcellsjournals.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/sctm.21-0243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه