تاریخ انتشار: دوشنبه 27 دی 1400
کولین در دوران بارداری بر توجه پایدار کودکان تأثیر می گذارد

  کولین در دوران بارداری بر توجه پایدار کودکان تأثیر می گذارد

افزایش مصرف کولین در دوران بارداری با عملکرد بهتر کودکان هفت ساله در کارهایی که نیاز به تمرکز دارند، همراه است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، یک مطالعه‌ی جدید از دانشگاه کورنل نشان داد؛ کودکان 7 ساله‌ای که مادران آن‌ها به هنگام بارداری 2 برابر مقدار توصیه شده کولین مصرف کرده بودند، کارهای چالشی که به تمرکز بالا نیاز داشتند را بهتر از سایر کودکان انجام می‌دهند. از این رو، به نظر می رسد که مقدار کولین تعیین شده در بارداری کاملا مطابق با نیاز‌های مغز جنین طراحی نشده است. به همین جهت، توصیه می شود که در مکمل‌های رایج پره ناتال کولین را به فرمولاسیون خود اضافه کنند. زیرا، این ماده می‌تواند منجر به تقویت تمرکز کودکان شود.

کولین در زرده‌ی تخم مرغ، گوشت قرمز، ماهی، ماکیان، حبوبات، مغز‌ها و انواع کلم‌ها یافت می‌شود.

مطالعات متعدد در مدل جوندگان نشان داد که افزودن کولین اضافی به رژیم غذایی مادر باردار، اثرات سودمند بلند مدت بر ادراک فرزندان داشته است و با بهبود توجه و حافظه در طول زندگی همراه بوده است. همچنین، مطالعات متعدد پیشین حاکی از اثرات مصرف کولین در بارداری بر کاهش عوارض ناشی از استرس بارداری، اتیسم، صرع، سندرم داون و آلزایمر در فرزندان جوندگان بوده است.

از آن جایی که توانایی تقویت تمرکز در شرایط چالش بر انگیز برای عملکرد کل مغز حیاتی محسوب می شود، بهبود هر چه بیشتر آن اهمیت قابل توجهی را در بر می‌گیرد.

پایان مطلب/

لینک منبع:

https://neurosciencenews.com/choline-pregnancy-attention-19864/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه