تاریخ انتشار: شنبه 23 بهمن 1400
نقش ورزش در القای بازسازی سلول‌های قلب

  نقش ورزش در القای بازسازی سلول‌های قلب

ورزش مداوم به طور موثری در افزایش هیپرتروفی قلبی نقش دارد
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، نقش ورزش به عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سلامت قلب اثبات شده است. فقط 15 دقیقه ورزش روزانه می‌تواند تفاوت بارزی در سلامت قلب و طول عمر شما ایجاد کند. یک مطالعه جدید نشان داده است که چرا ورزش ممکن است برای قلب ما بسیار مفید باشد.

در این مطالعه، محققان چگونگی تأثیر ورزش بر قلب دو گروه موش را آزمایش کردند. گروه اول به چرخ دونده دسترسی داشتند که می‌توانستند از آن به میل خود استفاده کنند، در حالی که گروه دوم به چرخ دسترسی نداشتند و به عنوان گروه کنترل بی‌تحرک استفاده می‌شدند. موش‌هایی که به چرخ‌ها دسترسی داشتند حدود 5.5 کیلومتر در روز دویدند. این تیم به مدت 8 هفته دو گروه موش را تحت نظر گرفتند و تفاوت‌های عمده‌ای را در قلب آن‌ها مشاهده کردند. در موش‌های ورزش‌کننده، توده قلب افزایش یافته بود و علائم افزایش هیپرتروفی قلب (رشد سلول‌ها) را نشان دادند. به عبارت دیگر، موش‌های ورزش‌کننده در حال بازسازی سلول‌های قلب خود بودند. این تأثیر بسیار بزرگ بود، به طوری که موش‌های ورزشکار حدود 4.5 برابر سلول‌های جدید قلبی نسبت به گروه کنترل تولید کردند.

در مطالعه دوم، موش‌های مسن به گروه‌هایی تقسیم شدند که بی‌تحرک بودند، تحت تمرینات تناوبی با شدت بالا یا تمرینات استقامتی قرار گرفتند. در دو گروه ورزش‌کننده، افزایش سرعت بازسازی سلول‌های قلب مشاهده شد که به طور موثری قلب آن‌ها را جوان‌تر نگه می‌داشت.

با افزایش سن ظرفیت قلب برای بازسازی سلول‌ها کاهش می‌یابد، بنابراین ورزش ممکن است مزایای قابل توجهی برای حفظ و بهبود سلامت قلب با افزایش سن داشته باشد. بازسازی سلول‌های قلب در انسان نسبتاً سخت است و با از دست دادن سلول‌های قلب با نارسایی قلبی مرتبط است. بازسازی سلول‌های جدید ممکن است به بهبودی بیماران از حملات قلبی نیز کمک کند. جالب اینجاست که ورزش با رشد سلول‌های مغزی جدید و افزایش ارتباط مغزی نیز مرتبط است. بدن انسان ظرفیت شگفت انگیزی برای بازسازی دارد و ورزش ممکن است باعث بهبود و تسریع کیفیت‌های بازسازی بدن شود.

پایان مطلب/

لینک منبع:

https://www.nature.com/articles/s41467-018-04083-1

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه