تاریخ انتشار: دوشنبه 02 اسفند 1400
درمان مبتنی بر میکروبیوم برای بیماران سرطانی یک قدم به تایید نزدیک‌تر شد

  درمان مبتنی بر میکروبیوم برای بیماران سرطانی یک قدم به تایید نزدیک‌تر شد

شرکت داروسازی MaaT Pharma داده‌های امیدبخشی حاکی از اثربخشی میکروبیوم درمانی برای بیماران سرطانی را منتشر کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، در دهه گذشته شاهد رشد چشمگیر تحقیقات در مورد میکروبیوتا و تأثیر آن‌ها بر سلامت و فیزیولوژی انسان بوده‌ایم. به عنوان مثال، میکروبیوم روده - جامعه متنوعی از باکتری‌‌ها، قارچ‌ها، تک یاخته‌ها و ویروس‌هایی که در دستگاه گوارش قرار دارند- بر سلامت روان تأثیر می‌گذارد. هنگامی که تنوع میکروبیوتا در روده کاهش می‌‌یابد، دیس‌بیوز رخ می‌‌دهد که می‌تواند منجر به مشکلات سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب و طیف گسترده‌ای از مشکلات سلامتی شود.

اکنون شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بین میکروبیوم روده و ابتلا به نواع مختلف سرطان ارتباط وجود دارد. به عنوان مثال، مطالعات نشان می‌دهد که دیس بیوز میکروبیوم روده اثر قابل توجهی در توسعه سرطان کولورکتال دارد. جالب توجه است که میکروبیوم روده همچنین بر پاسخ افراد به درمان سرطان نیز تأثیر می‌گذارد و به طور متقابل، درمان‌های سرطان، مانند شیمی درمانی هم به طور قابل توجهی بر میکروبیوم روده تأثیر می‌گذارد. این مشکلی است که شرکت MaaT Pharma امیدوار است با میکروبیوم درمانی تجربی خود بر آن غلبه کند.

هدف اصلی MaaT Pharma بازیابی و تعدیل همزیستی میکروبیوم بیمار برای بهبود بقا در سرطان است. آن‌ها درمانی به نام MaaT033 را طراحی کردند که یک اکوسیستم درمانی میکروبیوم با غنای بالا و تنوع بالا است که می‌تواند به صورت خوراکی تجویز شود. این درمان شامل طیف گسترده‌ای از گونه‌های میکروبی مفید است و برای کمک به بازگرداندن تنوع میکروبیوم در بیماران سرطانی طراحی شده است.

در کارآزمایی بالینی فاز 1، MaaT درمان خود را بر روی گروهی از بیمارانی که درمان سرطان دریافت کرده بودند، آزمایش کرد. آن‌ها دریافتند که بیماران ایمنی رضایت بخش و پیوند میکروبیوم خوبی را پس از درمان نشان دادند. این نتایج مثبت باعث شد تا شرکت فاز 1 آزمایشی را زودتر از حد انتظار ببندد تا به مرحله آزمایشی 2/3 برسد.

به گفته دکتر جان واینبرگ، مدیر ارشد پزشکی MaaT Pharma،: «با مشخصات ایمنی بسیار رضایت‌بخش و داده‌های پیوند بسیار امیدوارکننده در چهار گروه اول این کارآزمایی، ما معتقدیم که می‌توانیم با اطمینان به جلو حرکت کنیم».

با توسعه بالینی MaaT033، کمپانی MaaT جایگاه خود در لیست در حال رشد شرکت‌های داروسازی و بیوتکنولوژی که امیدوارند قدرت میکروبیوم را برای درمان بیماری‌ها  کسب کرده است. و در حالی که لیست درمان‌های میکروبیوم تایید شده توسط FDA کوچک است، انتظار می‌رود در سال‌های آینده رشد قابل توجهی داشته باشند. درمان MaaT و سایر موارد مشابه آن گام مهمی برای بیماران سرطانی است و نوید قابل توجهی برای درمان سرطان و بهبود نرخ بقا دارند.

پایان مطلب/

لینک خبر: https://www.maatpharma.com/about-us/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه