تاریخ انتشار: دوشنبه 01 فروردین 1401
دارویی جدید در موش مدل آلزایمر از زوال شناختی جلوگیری ‌می‌کند

  دارویی جدید در موش مدل آلزایمر از زوال شناختی جلوگیری ‌می‌کند

داروی 3, 6’-dithiopomalidomide (DP) ‌‌یک داروی ضد التهابی کاندید شده، با کاهش التهاب عصبی از مدل‌های موش مبتلا به آلزایمر در برابر زوال شناختی محافظت می‌کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، داروی ضد التهاب 3, 6’-dithiopomalidomide (DP) به تازگی توسط محققان موسسه ملی پیری طراحی شده است که از موش‌های آزمایشگاهی در برابر زوال شناختی از طریق کاهش التهاب مغز محافظت می‌کند.این گروه‌‌ یافته‌های خود را در ژورنال Alzheimer's and Dementia منتشر کرده است.

نتایج این مطالعه، شواهد جدیدی ارائه می‌کند که التهاب مغز - که ده‌ها سال قبل از آشکار شدن علائم آلزایمر رخ می‌دهد -‌‌یک مسیر آسیب‌شناسی عصبی کلیدی است که برای‌‌ یافتن درمان‌های بالقوه برای آلزایمر مورد توجه است. محققان برای بررسی این که آیا التهاب مغز مستقیماً در از دست دادن شناخت نقش دارد‌‌ یا خیر؛ از‌‌ یک موش مدل که پلاک‌های آمیلوئید بتا را تا پنج برابر سطح طبیعی تولید ‌می‌کند، استفاده کردند. این پلاک‌ها نشانه بارز آلزایمر هستند و تصور ‌می‌شود که به‌‌ یک پاسخ التهابی مخرب در مغز کمک ‌می‌کنند.

پس از چهار ماه درمان با DP، التهاب مغزی و مرگ نورون‌ها را کاهش یافت و ارتباطات عصبی بیشتری در نواحی مغز مسئول حافظه و توجه شکل گرفت.

موش‌های تحت درمان با DP، همچنین در بررسی‌های آزمایشگاهی رفتاری که حافظه فضایی و عملکردی، و همچنین رفتارهای اضطرابی و عملکردی حرکتی را آزمایش می‌کنند، بهبود‌‌ یافته‌اند. بنابراین، محققان این نتایج به دست آمده را محافظ در برابر اختلالات شناختی می‌دانند.

پایان مطلب/

لینک منبع:

https://neurosciencenews.com/inflammation-drug-alzheimers-20127/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه