تاریخ انتشار: شنبه 20 فروردین 1401
داروی امیدوارکننده در درمان آلزایمر ممکن است حافظه را در سندرم داون و پیری طبیعی بهبود بخشد

  داروی امیدوارکننده در درمان آلزایمر ممکن است حافظه را در سندرم داون و پیری طبیعی بهبود بخشد

داروی GM-CSF/sargramostim، که حافظه بیماران آلزایمر را در طول فاز دوم کارآزمایی بالینی بهبود بخشیده، همچنین در بهبود عملکرد شناختی افراد مسن و مبتلایان به سندرم داون موثر بوده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک درمان بالقوه برای بیماری آلزایمر ممکن است عملکرد شناختی را در افراد مبتلا به سندرم داون نیز بهبود بخشد.

داروی سارگراموستیم/GM-CSF اولین دارویی است که در فاز دوم کارآزمایی بالینی، بهبود حافظه را در بیماران آلزایمر ایجاد کرده است. GM-CSF یک پروتئین طبیعی انسانی است که با بیش از 30 سال سابقه استفاده مورد تایید FDA برای سایر اختلالات، ایمن و به خوبی قابل تحمل است.

یک تیم در پردیس پزشکی دانشگاه کلرادو-Anschutz ایمنی و تحمل درمان GM-CSF و اثرات آن بر رفتار و آسیب شناسی مغز را در مدل موش سندرم داون و در موش هایی که تحت پیری معمولی قرار داشتند، مورد مطالعه قرار دادند. نتایج گزارش شده در مجله Neurobiology of Disease نشان می دهد که GM-CSF قابلیت کاربرد بالقوه در انسان را دارد.

افراد مبتلا به سندرم داون در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری آلزایمر هستند؛ از طرفی، مطالعه‌ی قبلی نشان داد که GM-CSF باعث بهبود شناخت و آسیب شناسی مغز در بیماران مبتلا به آلزایمر می‌شود. این مطالعه جدید نشان می دهد که GM-CSF همچنین به طور غیرمنتظره‌ای، شناخت را در موش‌هایی که به بیماری آلزایمر مبتلا نیستند، بهبود می‌بخشد.

کشف درمانی که ممکن است به کودکان و بزرگسالان جوان مبتلا به سندرم داون کمک کند تا توانایی‌های جسمی و ذهنی خود را توسعه دهند، که برای بهبود سلامت و فعالیت های روزمره زندگی افراد ضروری است.

آن ها دریافتند که درمان با GM-CSF، که دارای خواص پیش التهابی، ضد التهابی و تنظیم کننده سیستم ایمنی است، نقص‌های یادگیری و حافظه و از دست دادن سلول های عصبی خاص را معکوس می‌کند و سایر ناهنجاری‌های مغزی در موش مدل سندرم داون و همچنین شناخت را در موش‌های مسن طبیعی بهبود می‌بخشد.

نسخه انسانی GM-CSF/sargramostim قبلاً در بهبود شناخت در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط و سرطان مؤثر بوده است.

یافته‌ها از این فرضیه حمایت می‌کنند که GM-CSF/sargramostim ممکن است از طریق مکانیسم‌های متعددی که برخی از آنها عملکرد شناختی را به طور مؤثری افزایش می‌دهند، بازیابی عصبی را به دنبال آسیب یا بیماری‌های عصبی بهبود بخشد.

مرحله بعدی این مطالعه تعیین ایمنی، تحمل پذیری و تأثیر این درمان در افراد مبتلا به سندرم داون است. امید بر آن است که این درمان، عملکرد شناختی را در افراد مبتلا به سندرم داون بهبود بخشد.

 

GM-CSF: فاکتور تحریک کننده کلنی گرانولوسیت-ماکروفاژ

پایان مطلب/

لینک منبع:

/https://neurosciencenews.com/alzheimers-drug-down-syndrome-cognition-20279

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه