تاریخ انتشار: پنجشنبه 22 اردیبهشت 1401
روز جهانی پرستار مبارک

  روز جهانی پرستار مبارک

به بهانه ی روز جهانی پرستار، نگاهی مختصر به تاریخچه‌ی نام گذاری این روز خواهیم داشت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، دوازدهمین روز از ماه می، به پاس خدمات و فداکاری‌های فلورانس نایتینگل، پرستار، آماریست و فعال اجتماعی، روز جهانی پرستار نام گذاری شده است.

فلورانس در 12 ‌‌‌می‌1820 در فلورانس به دنیا آمد. از دوران کودکی برای کمک به افراد بیمار و کودکان داوطلب بود. به همین جهت در سن 17 سالگی بر خلاف رسوم خانوادگی وقت پس از امتناع از ازدواج برای شرکت در دوره ی پرستاری به آلمان رفت. در اوایل 1850 به لندن بازگشت و به پرستاری مشغول شد و به هنگام همه گیری وبا با گسترش آموزش نکات بهداشتی، نقش مهمی‌در کاهش مرگ و میر ایفا کرد.

در جنگ کریمه، او با گروهی از پرستاران داوطلب برای کمک به مجروحان اعزام شد. او با نظارت دقیق بر وضع بهداشت محل نگهداری بیماران و فداکاری‌هایش در مراقبت از بیماران، در حالی که شب هنگام چراغ به دست در میان زخمی‌ها برای بررسی حال آن‌ها قدم ‌‌‌می‌زد و به آن‌ها اطمینان خاطر ‌‌‌می‌داد، سربازان او را بانوی چراغ به دست و فرشته ی کریمه ‌‌‌می‌خواندند. در سال‌های بعد نیز وضعیت آشپزخانه‌های بیمارستان‌های انگلستان را با در نظر گرفتن نیاز‌های تغذیه ای بیماران، سامان داد.

نایتینگل همچنین به عنوان یک آماریست در ارتش انگلستان مشغول بود. از جمله کار‌های او ‌‌‌می‌توان به تهیه‌ی دیاگرام منطقه قطبی تحت عنوان "دیاگرام رز نایتینگل" اشاره کرد که الهام بخش استاندارد‌های بهداشتی جدیدی در ارتش بریتانیا شد.

او همچنین از بیماری نادر عصبی-التهابی مزمن رنج ‌‌‌می‌برد. با این حال از خدمت کردن به مردم دست نکشید. به همین جهت، امروزه نشان نایتینگل به عنوان بالاترین نشان در بریتانیا به پرستاران نمونه تعلق ‌‌‌می‌گیرد.

به گفته ی نایتینگل: " انسان‌ها قبل از رفتن به بهشت باید خودشان بهشت را در این دنیا بسازند."

پایان مطلب/

لینک منبع

https://nursing.com/blog/florence-nightingale-quotes/

https://www.history.com/topics/womens-history/florence-nightingale-1

https://www.florence-nightingale.co.uk/

 

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه