تاریخ انتشار: شنبه 24 اردیبهشت 1401
تجلیل رهبری از کتاب سلول های بهاری

  تجلیل رهبری از کتاب سلول های بهاری

کتاب"سلول‌های بهاری" خاطرات تولید و توسعه سلول‌های بنیادی به روایت دکتر حسین بهاروند، پدر دانش سلول‌های بنیادی ایران، برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منتشر شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، رهبر انقلاب در خصوص انتشار کتاب سلول‌های بهاری تاکید کردند و در این خصوص فرمودند: کتاب دکتر بهاروند را منتشر کنید خدا به آن و بر خود آن انسان عزیز برکت دهد و او را برای اسلام و مسلمین حفظ فرماید.
در این کتاب خاطرات جناب آقای دکتر بهاروند بدین شرح آمده است که: دکتر حسین بهاروند، استاد ممتاز و مؤسس پژوهشکده زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان، در سال 1376 به پژوهشگاه رویان پیوست و پس از چند سال پژوهش، در سال 1382 توانست برای اولین بار در ایران سلول‌های بنیادی رویانی انسانی را تولید کند.
در سال 1387 نیز به همراه همکارانش موفق به تولید سلول‌های بنیادی پرتوان القائی انسانی شد. این فعالیت‌ها او و همکارانش را قادر ساخت تا شاخه‌های مختلف پزشکی بازساختی را در ایران پایه‌گذاری کنند.
وی تاکنون بیش از 30 جایزه ملی و بین‌المللی از جمله جایزه رازی، خوارزمی، آیسسکو، آکادمی علوم جهان (TWAS)، یونسکو و جایزه مصطفی (نشان عالی علم‌وفناوری جهان اسلام) دریافت کرده است.
کتاب «سلول‌های بهاری» که تحقیق ‌و نگارش آن بر عهده بهنام باقری بوده شرح حالی است از سال‌ها تلاش دکتر بهاری در عرصه پزشکی و خدماتی که او در این سال‌ها برای اعتلای نام ایران و علم زیست شناسی انجام داده است.
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه