تاریخ انتشار: یکشنبه 22 خرداد 1401
اولین درمان تأیید شده برای ازوفاژیت ائوزینوفیلیک

  اولین درمان تأیید شده برای ازوفاژیت ائوزینوفیلیک

اولین درمان برای ازوفاژیت ائوزینوفیلیک،‌ یک اختلال سیستم ایمنی مزمن به تازگی تایید شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، سازمان غذا و داروی ایالات متحده، دوپیکسنت Dupixent (dupilumab) را برای درمان ازوفاژیت ائوزینوفیلیک (EoE)  در مبتلایان بزرگسال و اطفال 12 سال و بالاتر با وزن حداقل 40 کیلوگرم تایید کرده است. این، اولین درمان تایید شده برای درمان EoE است.

EoE‌ یک اختلال التهابی مزمن است که در آن ائوزینوفیل‌ها، نوعی گلبول سفید خون، در بافت مری ‌یافت می‌شوند. در بزرگسالان و بیماران نوجوان مبتلا به EoE، علائم شایع شامل اشکال در بلع، مشکل در غذا خوردن و گیر کردن غذا در مری است. دوپیکسنت‌ یک آنتی بادی مونوکلونال است که برای مهار بخشی از مسیر التهابی عمل می‌کند.

اثربخشی و ایمنی Dupixent در EoE در‌ یک کارآزمایی تصادفی، دوسوکور، گروه موازی، چند مرکزی، کنترل‌شده با دارونما، که شامل دو دوره درمان 24 هفته‌ای (قسمت A و بخش B) بود که به طور مستقل و در گروه‌های مختلف از بیماران انجام شد، مورد مطالعه قرار گرفت. گروه‌های بیماران در بخش A و بخش B، بیماران هر هفته دارونما ‌یا 300 میلی گرم دوپیکسنت دریافت کردند.

شایع ترین عوارض جانبی مرتبط با دوپیکسنت شامل واکنش‌های محل تزریق، عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی، درد مفاصل و عفونت‌های ویروسی تبخال است.

دوپیکسنت در بیماران مبتلا به حساسیت مفرط شناخته شده به دوپیلوماب‌ یا هر ‌یک از مواد غیرفعال آن منع مصرف دارد. Dupixent حاوی هشدارها و اقدامات احتیاطی است، از جمله مواردی که به ایجاد واکنش‌های آلرژیک، التهاب ملتحمه، کراتیت‌ یا درد مفاصل می‌پردازد. استفاده در بیماران مبتلا به عفونت‌های انگلی خاص و همراه با واکسیناسیون با باکتری زنده ممنوع است.

Dupixent در ابتدا در سال 2017 برای درمان درماتیت آتوپیک متوسط ​​تا شدید در بیماران بزرگسال و کودکان 6 سال و بالاتر که بیماری آنها به اندازه کافی توسط درمان‌های تجویزی موضعی کنترل نمی‌شود‌ یا زمانی که این درمان‌ها توصیه نمی‌شوند، تایید شده است. همچنین، Dupixent به عنوان‌ یک درمان نگهدارنده اضافی برای بزرگسالان و بیماران اطفال 6 سال و بالاتر با انواع خاصی از آسم متوسط ​​تا شدید و نیز به عنوان ‌یک درمان نگهدارنده اضافی در بزرگسالان مبتلا به رینوسینوزیت مزمن یا کنترل نشده با پولیپ بینی نیز تایید شده است.

پایان مطلب/

لینک منبع:

https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-approves-first-treatment-eosinophilic-esophagitis-chronic-immune-disorder

 

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 01 آبان,1402

وحید

سلام.خسته نباشید.مدت دو ساله درد قفسه سینه دارم.و الان یک سال هر روز به طور مداوم درد سینه شدید سوزش سینه.به پشتمم میزنه.وقتی صحبت میکنم درد سینه میگیرم و نفس تنگی شدید میگیرم که با اشاره فقط باید به کسی بفهمونم..عکس هسته قلب گرفتم سالم.عکس سی تی اسکن از ریه سالم. یک سال
نیمپیش اندوسکوپی کردم گفتن کمی التهاب داری.سیکار نمیکشم.۳۳ سالمه.قرص پنتوپرازول ۴۰ میخورم و شربت دایمیتوکن.اصلا هیچ تاثیری نداره.هیچ کس نفهمیده مشکلمو.شدید لاغر شدم.مشکل در بلع دارم.غذا میخورم گیر میکنه با درد شید
حتی ی وقتایی سینمه از داخل چوپ میشه.دقیقا همین علائم که نوشتید رو من همش رو دارم.
اگه این پیامم رو دید ممنون میشم ی دکتر خوب معرفی کنید.خواهش میکنم.ممنون ازتون

دوشنبه, 08 آبان,1402

پزشک مشاور

وحید@:
با سلام
معرفی کردن پزشک در حیطه پاسخگویی این سایت نیست، برای این مشکل سلول درمانی انجام نمیشود، بهتر است شما ابتدا به یک پزشک فوق تخصص مراجعه کرده تا به طور دقیق بیماریتان را تشخیص دهد و متناسب با شرایط و میزان پیشرفت بیماریتان برای شما دارو تجویز کند.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه