تاریخ انتشار: یکشنبه 26 تیر 1401
2 داروی تاییدشده اتحادیه اروپا برای درمان سرطان‌های سینه

  2 داروی تاییدشده اتحادیه اروپا برای درمان سرطان‌های سینه

بر اساس نتایج حاصل از کارآزمایی بالینی فاز 3، دو داروی جدید برای سرطان سینه HER2 مثبت معرفی شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، Enhertu یک ترکیب دارویی آنتی بادی با هدایت HER2 (ADC) است، که به طور مشترک توسط AstraZeneca و Daiichi Sankyo توسعه یافته و تجاری شده است. شرکت جهانی داروسازی AstraZeneca در 27 ژوئن اعلام کرد که داروهای سرطان آن Lynparza که با همکاری شرکت مرک ساخته شده است و با Daiichi Sankyo ژاپن تکمیل شده است، برای درمان برخی از سرطان‌های پرخطر سینه در اتحادیه اروپا توصیه می‌شود. 
آسترازنکا و دایچی سانکیو (trastuzumab deruxtecan) را برای تایید در اتحادیه اروپا به عنوان یک درمان تک درمانی برای درمان بیماران بزرگسال مبتلا به سرطان پستان HER2 مثبت غیرقابل برداشت یا متاستاتیک که یک یا چند آنتی HER2  قبلی دریافت کرده‌اند تولید کردند. 
Enhertu یک ترکیب دارویی آنتی بادی با هدایت HER2 (ADC) است که به طور مشترک توسط آسترازنکا و دایچی سانکیو توسعه یافته و تجاری سازی شده‌اند. کمیته فرآورده‌های دارویی برای استفاده انسانی در آژانس دارویی اروپا، نظر مثبت خود را بر اساس نتایج حاصل از کارآزمایی فاز، که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده بود، داد. در کارآزمایی، Enhertu خطر پیشرفت بیماری یا مرگ را تا 72 درصد در مقابل تراستوزوماب امتانسین کاهش داد.
در اروپا سالانه بیش از 530000 مورد سرطان سینه تشخیص داده می‌شود محققین این مطالعات ابراز داشتند که این توصیه منعکس‌کننده مزیت دگرگون‌کننده بقای بدون پیشرفت بیماری است که در کارآزمایی فاز 3 در مقایسه با تراستوزوماب دیده می‌شود، و از Enhertu به عنوان یک استاندارد بالقوه جدید مراقبت حمایت می‌کند (معیار جدید در درمان سرطان سینه متاستاتیک HER2 مثبت). در صورت تایید کمیسیون اروپا، بیماران در اروپا ممکن است بتوانند زودتر از این داروی مهم در درمان بیماری خود بهره‌مند شوند و شانس خود را برای نتایج بهتر بهبود بخشند.

از طرف دیگر محققین معتقدند که نظر آژانس دارویی اروپا اعتبار بیشتری از اهمیت نتایج کارآزمایی فاز 3 را ارائه می‌کند، زیرا برای اولین بار برتری Enhertu را نشان داد. بقای بدون پیشرفت در بیمارانی که قبلاً برای سرطان سینه متاستاتیک HER2 مثبت در مقایسه با ADC دیگر تحت درمان با HER2 درمان شده بودند، نشان دادند. این نظر مثبت آژانس دارویی اروپا یک گام مهم به جلو در ارائه این داروی بالقوه تغییر دهنده عمل به بیماران در اروپا برای استفاده زودتر در درمان سرطان سینه متاستاتیک HER2 مثبت است و بر اساس تایید اخیر Enhertu در ایالات متحده است.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه