تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 مرداد 1401
آموزش دیجیتالی بیماران در حین پیوند سلول‌های بنیادی

  آموزش دیجیتالی بیماران در حین پیوند سلول‌های بنیادی

کوچینگ دیجیتالی بیماران در حین پیوند سلول‌های بنیادی می‌تواند به دریافت‌کنندگان پیوند کمک زیادی کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، تحقیقات منتشر شده در ژورنال JMIR Formative Research نشان داد که محققین یک مطالعه آزمایشی را برای بررسی امکان درگیری بیمار با مربی زندگی دیجیتال (DLC) در این دوره فشرده راه اندازی کردند.
بیماران ثبت‌نام شده از روز پنجم قبل از پیوند سلول‌های بنیادی (SCT)، از جمله زمانی که برای شیمی‌درمانی با دوز بالا و خود پیوند در بیمارستان بستری بودند، 16 هفته دسترسی مجازی به یک مربی راهنمایی کننده داشتند. مربیان از چارچوب‌های ساختار یافته برای کمک به بیماران برای شناسایی و غلبه بر موانع شخصی برای رفاه آنان استفاده کردند.نتایج نشان داد که بیماران موضوعات کوچینگ و سبک‌های ارتباطی را ترجیح دادند.
نویسندگان دریافتند که بیماران می‌توانند در طول این دوره فشرده با مربی خود از طریق تلفن و پیامک دو طرفه ارتباط برقرار کنند، با میانگین فرکانس مکالمه هر 6.2 روز در طول دوره مطالعه 3 ماهه. بر اساس نتایج مثبت این مطالعه آزمایشی، یک مطالعه تصادفی بزرگتر فاز 2 از DLC  در طی SCT - با حمایت بنیاد سرطان ASCO Conquer Cancer  برای بررسی اثربخشی DLC با توجه به رفاه بیمار در طول SCT در حال انجام است.
این تیم نتیجه گرفت که بیماران منتخب دریافت کننده شیمی درمانی با دوز بالا و به دنبال آن SCT اتولوگ می‌توانند به طور معنی داری با مربیان زندگی با استفاده از تلفن‌های خود (حتی در طول بستری 2 هفته ای) ارتباط برقرار کنند. یک مطالعه فاز 2 تصادفی برای ارزیابی اثربخشی DLC در این جمعیت در حال انجام است. اگر مطالعات آتی اثربخشی DLC را در بهبود کیفیت زندگی و بار علائم در طول SCT نشان دهد، این نوع مداخله ممکن است در نهایت به ابزاری معمول برای حمایت از رفاه بیمار در طول درمان‌های متمرکز مبتنی بر سرطان تبدیل شود.
نویسنده اصلی این مطالعه، معتقدند که یکی از مزیت‌های ابزارهای مراقبتی و حمایتی دیجیتال مانند DLC راحتی آن‌ها برای بیماران و مقیاس پذیری آن‌ها در بین موسسات است. بسیاری از مطالعات مراقبت‌های حمایتی در طول پیوند بر ابزارهایی تمرکز می‌کنند که به آن‌ها نیاز دارند. در مقابل، بیماران می‌توانند به راحتی با استفاده از DLC از تلفن خود، چه در بیمارستان و چه در خانه، به مربی خود دسترسی داشته باشند.
با این حال، محققین هشدار دادند که DLC باید به گونه‌ای گسترش یابد که از تشدید شکاف دیجیتالی بین بیماران جلوگیری شود. در حالی که مطالعه آزمایشی آن‌ها مستلزم داشتن یک تلفن هوشمند شخصی و صحبت به زبان انگلیسی از بیماران ثبت نام شده بود، آن‌ها به طور فعال در حال بررسی استراتژی‌هایی برای گسترش DLC به سایر جمعیت‌های بیماران هستند.
پایان مطلب/
 
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه