تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 مرداد 1401
یافتن الگوی حرکت سلول‌های سرطانی؛ مهاجرت سلولی به سمت محیط‌های نرم‌تر

  یافتن الگوی حرکت سلول‌های سرطانی؛ مهاجرت سلولی به سمت محیط‌های نرم‌تر

مطالعات نشان می‌دهد که سلول‌های سرطانی می‌توانند به سمت محیط‌هایی با نام "نقطه شیرین" خاصی مهاجرت کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، تحقیقات جدید نشان داده است که چگونه سلول‌های سرطانی می‌توانند به سمت محیط‌های مکانیکی "نقطه شیرین" خاص جذب شوند. دانشمندان کشف کرده‌اند که سلول‌های سرطانی می‌توانند به سمت محیط‌های مکانیکی خاص که به نام "نقطه شیرین" شناخته می‌شوند جذب شوند و این مطلب بینش جدیدی در مورد چگونگی حمله سرطان به بدن ارائه می‌دهد. این یافته‌ها می‌تواند به دانشمندان و مهندسان کمک کند تا چگونگی گسترش سرطان را بهتر درک کنند. این کشف همچنین می‌تواند به بهبود درمان‌های آینده منجر شود.

نتایج حاصل از این مطالعه در ژورنال Nature Materials، منتشر شده است و حاکی از آن است که سلول‌ها توانایی درک سختی محیط خود را دارند و توانایی حرکت آن‌ها به آن محیط بستگی دارد. این سفتی از سفت (بافت استخوانی) تا نرم (بافت چربی) تا سفتی متوسط (بافت عضلانی) متغیر است. تحقیقات آن‌ها نشان داد که سلول‌ها می‌توانند یک "نقطه شیرین" سفتی داشته باشند، نه خیلی سخت و نه خیلی نرم، که در آن کشش بهتری دارند و می‌توانند سریع‌تر حرکت کنند.
 سلول‌های سرطانی بر اساس محیط اطرافشان به بدن حمله می‌کنند. این کشف درک جدیدی از چگونگی گسترش سرطان و بهبود درمان‌های آینده ارائه می‌دهد. در این مطالعه، دانشمندان کشف کردند که نه تنها سختی محیط بر سرعت حرکت سلول‌ها تأثیر می‌گذارد، بلکه بر جهت حرکت آن‌ها نیز تأثیر می‌گذارد.

برای سال‌های متمادی، محققان بر این باور بودند که سلول‌ها همیشه به سمت یک محیط سفت‌تر جذب می‌شوند. با این حال، دانشمندان دانشگاه مینه‌سوتا برای اولین بار مشاهده کردند که سلول‌ها واقعاً می‌توانند به سمت یک «نقطه شیرین» نیز حرکت کنند که بیشتر در وسط قرار دارد. این کشف تفکر فعلی در این زمینه را به چالش می‌کشد، تفکری که معتقد بود سلول‌ها فقط به سمت محیط‌های سفت‌تر حرکت می‌کنند. این یافته نحوه درک دانشمندان را در مورد این پدیده تغییر خواهد داد. 
تیم تحقیقاتی همچنین دریافتند که برخی از سلول‌ها، مانند سلول‌های سرطان سینه که مورد مطالعه قرار گرفتند، مکانیسم بازخوردی دارند که باعث می‌شود با شدت بیشتری به محیط‌های سفت‌تر بچسبند و این توضیح می‌دهد که چرا بسیاری از مطالعات قبلی نشان می‌دهند که سلول‌ها به سمت شرایط سفت‌تر حرکت می‌کنند. با این حال، اگر این مکانیسم را از نظر ژنتیکی خاموش کنید، سلول‌ها بیشتر به سمت وسط جذب می‌شوند.
محققین اساساً در حال رمزگشایی نحوه حمله سلول‌های سرطانی به بافت هستند. آن‌ها فقط به صورت تصادفی حرکت نمی کنند. آن‌ها در واقع راه‌های خاصی دارند که دوست دارند از طریق آن حرکت کنند، و اگر بتوان این را درک کنیم، بهتر می‌توان آن‌ها را از بین برد. گام بعدی محققان استفاده از این اطلاعات برای ساختن شبیه‌سازی است که نشان می‌دهد سلول‌های سرطانی چگونه در کل بافت تومور حرکت می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کند تا حرکات سلول‌ها را بر اساس محیطشان پیش‌بینی کنند.
پایان مطلب/
  
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه