تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 08 شهریور 1401
ذخیره هزار نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی

  ذخیره هزار نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: هزار نمونه خون بندناف نوزادان از خراسان جنوبی در بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی ذخیره‌سازی شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، مهدی ابراهیمی، امروز سه شنبه هشتم مردادماه به خبرنگاران از ذخیره سازی یک هزار نمونه خون بند ناف در استان خبر داد و گفت: درمان بیماری‌های صعب‌العلاج یا لاعلاج یکی از نیازهای جامعه ما است.

به گزارش ایسنا، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از روش‌های درمان این نوع بیماری‌ها استفاده از سلول‌های بنیادی است و خون بند ناف سرشار از این سلول‌هاست و در صورت ذخیره شدن می‌تواند تا سال‌های سال مورد استفاده قرار بگیرد و اگر خود فرد و یا وابستگان درجه یک او در این مدت به بیماری‌های قابل درمان با سلول‌های بنیادی مبتلا شوند با استفاده از این ذخیره خون و در صورت تطبیق، امکان درمان آنها وجود دارد.

ابراهیمی گفت: برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی در دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف استان اقدامات انعقاد قراداد از هفته ۳۶ بارداری انجام می‌شود و خون به میزان ۸۰ تا ۲۰۰ میلی لیتر بلافاصله بعد از تولد با رعایت استانداردهای لازم اخذ و بلافاصله پس از خونگیری، نمونه به بانک رویان تهران منتقل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شش ساله نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی در خراسان جنوبی افزود: این نمایندگی از سال ۱۳۹۵ تاکنون در جهاددانشگاهی استان در حال خدمت رسانی است و تا کنون هزار نمونه از استان در بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی ذخیره سازی شده است.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه خدمات ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان در اکثر شهرستان‌های استان ارائه می‌شود، یادآور شد: امکان ارائه تسهیلات بانکی مناسب به متقاضیان ذخیره‌سازی خون بند ناف در استان وجود دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه