تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 مهر 1401
ایمونوتراپی آلرژن برای درماتیت آتوپیک

  ایمونوتراپی آلرژن برای درماتیت آتوپیک

مطالعات نشان داد که ایمونوتراپی زیر جلدی و زیر زبانی به درماتیت آتوپیک کمک می‌کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، نتایج متاآنالیز اخیر گزارش می‌دهد که استفاده از ایمونوتراپی زیرزبانی (SLIT) یا زیر جلدی (SCIT) علیه آلرژن‌های هوا می‌تواند به بهبود شدت بیماری و کیفیت زندگی (QoL) در بیماران مبتلا به درماتیت آتوپیک (AD) کمک کند.
درماتیت آتوپیک (AD، اگزما) توسط ترکیبی از نقایص سد پوستی، اختلالات سیستم ایمنی و محرک‌های بیرونی (مانند آلرژن‌ها، محرک‌ها، میکروب‌ها) ایجاد می‌شود. نقش آلرژن‌های محیطی (آئروآلرژن‌ها) در تحریک AD نامشخص است. از طرفی مطالعه‌ای که اخیرا در J Allergy Clin Immunol منتشر شد نشان داد که SCIT و SLIT به آلرژن‌های هوا، به ویژه کنه گرد و غبار خانگی، می‌توانند به طور مشابه و مهمی شدت AD و کیفیت زندگی را بهبود بخشند. SCIT بیشتر از SLIT اثرات نامطلوب را افزایش می‌دهد. این یافته‌ها از یک رویکرد تصمیم گیری چند رشته‌ای و مشترک برای مدیریت بهینه AD پشتیبانی می‌کند.
اطلاعات کمی شامل 23 کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده، در مجموع 1957 بزرگسال و کودک مبتلا به AD بود. فقط مطالعاتی که SLIT یا SCIT  را با ایمونوتراپی بدون آلرژن (AIT) مقایسه کردند، واجد شرایط ثبت نام بودند. روش‌های ایمونوتراپی بر اساس مجموعه‌ای از پیامدهای مهم بیمار، از جمله شدت  AD، کیفیت زندگی، خارش، شعله‌ور شدن و عوارض جانبی ارزیابی شدند. تجزیه و تحلیل تلفیقی نشان داد که SCIT و SLIT هر دو به طور یکسان در مقایسه با کنترل موثر بودند و بیش از 50 درصد بیشتر احتمال داشت که منجر به بهبود معنی‌دار AD شوند، که به عنوان کاهش 50 درصدی در مقیاس SCORing AD تعریف می‌شود.
بیمارانی که با SCIT یا SLIT درمان می‌شوند، به طور قابل‌توجهی بیشتر احتمال دارد که حداقل 4 امتیاز بهبود در شاخص کیفیت زندگی درماتولوژی ببینند. همچنین هر دو AIT با خطر بالاتر عوارض جانبی در مقایسه با گروه کنترل مرتبط بودند. محققان گفتند: این ترکیب از بهترین شواهد فعلی نشان می‌دهد که AIT آلرژی‌زای هوا، پیامدهای AD را به روش‌های مهمی برای بیمار بهبود می‌بخشد که با افزایش متوسط آسیب‌ها متعادل می‌شود و افزودند که سمیت‌ها ممکن است برای SCIT مهم‌تر از SLIT باشند.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه