تاریخ انتشار: دوشنبه 18 شهریور 1392
افزایش تومورهای خوش خیم توسط فاکتور رشد استخوانی

  افزایش تومورهای خوش خیم توسط فاکتور رشد استخوانی

دانشمندان به نقش BMP در افزایش ریسک تومورهای خوش خیم در بیماران تحت جراحی نخاع پی بردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily به نظر می رسد بیماران تحت جراحی فیوژن نخاع  با پروتئین ریخت زای استخوان (BMP) در معرض ریسک بالایی از تومورهای خوش خیم، اما نه سرطان می باشند.

BMP با افزایش ریسک تومورهای خوش خیم مرتبط می باشد. دکتر Nandan ریسک سرطان و تومورهای خوش خیم را در بین 4700 بیماری که BMP را به عنوان بخشی از درمان نخاعی دریافت کرده بودند، مورد بررسی قرار داد. BMP یک فاکتور رشدی است که می تواند تشکیل استخوان جدید را به راه اندازد. برخلاف مطالعات قبلی افرادی که BMP را به طور معمول دریافت می کنند در مقایسه با افرادی مشابه تحت فیوژن نخاعی که از BMP استفاده نمی کنند، افزایشی را در ریسک سرطان بدخیم و سیستمیک نشان نمی دهند. در حالیکه فیوژن نخاعی همراه با BMP با افزایش 30 درصدی ریسک تومورهای خوش خیم در نواحی مغزی به طور اخص در بافت های پوشاننده مغز و نخاع (مننژ) همراه است. افزایش تومور در این بافت های نرم با افزایش میزان BMP در اطراف نخاع مرتبط می باشد.

نتایج این مطالعات پیشنهاد می کند که استفاده از BMP در فیوژن های ناحیه کمری نخاع با نسبت های بالایی از نئوپلاسم های خوش خیم مرتبط است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه