تاریخ انتشار: یکشنبه 06 آذر 1401
مکمل‌های ویتامینی می‌توانند منجر به سرطان شوند

  مکمل‌های ویتامینی می‌توانند منجر به سرطان شوند

محققان نشان دادند که مکمل‌های ویتامینی ممکن است باعث سرطان و متاستاز شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، محققان دانشگاه میسوری این کشف را در حالی انجام دادند که از فناوری تصویربرداری بیولومنسسنت برای مطالعه نحوه عملکرد مکمل‌های ریبوزید نیکوتین آمید در داخل بدن استفاده کردند. مکمل‌های غذایی تجاری مانند نیکوتین آمید ریبوزید (NR)، شکلی از ویتامین B3، است. با این حال، تحقیقات جدید از دانشگاه میسوری (MU) نشان داده است که NR در واقع می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های جدی از جمله سرطان را افزایش دهد. دانشمندان کشف کردند که سطوح بالای NR نه تنها می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان سه گانه منفی را افزایش دهد، از طرفی ممکن است همچنین باعث متاستاز یا انتشار سرطان به مغز شود. تیم بین المللی محققان، ابراز داشتند زمانی که سرطان به مغز می‌رسد، نتایج مرگبار است زیرا در حال حاضر هیچ گزینه درمانی قابل قبولی وجود ندارد.
بعضی از مردم ویتامین‌ها و مکمل‌ها را مصرف می‌کنند، زیرا به‌طور خودکار تصور می‌کنند که ویتامین‌ها و مکمل‌ها فقط فواید سلامتی مثبتی دارند، اما اطلاعات کمی درباره نحوه عملکرد آن‌ها دارند. از این رو این منطق طراحی این مطالعه گردید.
محقق اصلی این مطالعه پس از مرگ پدر 59 ساله‌اش، تنها سه ماه پس از تشخیص سرطان روده بزرگ، به دنبال درک علمی بهتر از متابولیسم سرطان یا انرژی گسترش سرطان در بدن شد. از آنجایی که NR یک مکمل شناخته شده برای کمک به افزایش سطح انرژی سلولی است و سلول‌های سرطانی با افزایش متابولیسم خود از آن انرژی تغذیه می‌کنند، این محقق می‌خواست نقش NR را در توسعه و گسترش سرطان بررسی کند. کار حاضر به‌ویژه با توجه به در دسترس بودن تجاری گسترده و تعداد زیادی آزمایش‌های بالینی انسانی که NR برای کاهش عوارض جانبی درمان سرطان در بیماران استفاده می‌شود، مهم است. محققان از این فناوری برای مقایسه و بررسی میزان NR در سلول‌های سرطانی، سلول‌های T و بافت‌های سالم استفاده کردند.
در حالی که NR در حال حاضر به طور گسترده در افراد استفاده می‌شود و در بسیاری از آزمایشات بالینی در حال انجام برای کاربردهای اضافی مورد بررسی قرار می‌گیرد، بسیاری از نحوه عملکرد NR به عنوان یک جعبه سیاه اطلاعاتی ندارند. بنابراین این الهام بخش محققان شد تا به این تکنیک تصویربرداری جدید بر اساس تصویربرداری بیولومنسسنت فوق حساس برسند که امکان کمی سازی سطوح NR را در زمان واقعی به روشی غیرتهاجمی فراهم می‌کند. حضور NR با نور نشان داده می‌شود و هر چه نور روشن‌تر باشد، NR  بیشتری وجود دارد. یافته‌های این مطالعه بر اهمیت بررسی دقیق عوارض جانبی احتمالی مکمل‌هایی مانند NR قبل از استفاده از آن‌ها در افرادی که ممکن است انواع مختلفی از بیماری‌ها دارند، تاکید کند. در آینده، محققان مایل هستند که اطلاعاتی را ارائه دهند که به طور بالقوه می‌تواند منجر به توسعه مهارکننده‌های خاصی شود تا به موثرتر کردن درمان‌های سرطان مانند شیمی درمانی در درمان سرطان کمک کند. 

پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه